29/05/2026
Godmorgon, är det bara jag som tycker att solen lyser extra starkt idag 😎☀️ Antagligen för att det är freeedag!🎶⭐️
En kund tyckte att jag är lite påhittig och det kanske jag kan vara. Speciellt om jag kan komma undan något lite billigare eller lättare ( det är alltså plånboken Em Thy och latmasken Ork Ainthe som samtalar med varandra) Med inslag av ta-vad-vi-har samt hur-svårt-kan-det-vara👍 Men visst har vissa ”uppfinningar ” varit av det sämre slaget. Tänker på ett tillfälle. Bodde i ett litet hus som hade septic tank och det var ju dyrt att tömma den. Tänkte till och tyckte att det var mycket vatten som gick rätt ut från kranen i köket. Typ om man skulle skala potatis etc. Sagt o gjort, fram med en 25 lit dunk och en plastslang. Ett kraftigt kort sug och ner med vattnet i dunken. Sen släpade jag in den i tvättstugan fram- och tillbaka tills den var full. Då släpade jag ut den ( bodde typ i skogen) och tömde den. Så höll jag på, tills jag bara inte orkade längre, den var ju JÄTTETUNG!! Enklast var det på vintern, då gled den så lätt 😁. Jag la ner det och byggde istället en utedusch. En koppling på vattenkranen i badrummet, drog ut slang och sedan kunde man duscha varmt o gott. Inget vatten ner i tanken 👍👍. Hur mycket jag egentligen sparade är oklart. 🤔😂
Nåja, idag mina vänner grattar vi Jeanette och Yvonne på namnsdagen 🎶👒💄
Välkommen idag 11-18❄️💙