Furubakken Vel

Furubakken Vel Furubakken Vel består av rundt 1000 husstander i områdene Bekkestua, Haslum og Hosle. Furubakken Vel er et stort vel med ca 1000 husstander.

Vi dekker halve Nadderud idrettspark, går opp til Hosleveien, har med Haug skole, Vestre Hosle gård, Mellom og Øverland, halve Haslum kirkegård, halve Østenåsveien og Tveterveien, til og med hele Gjønneskogen. Eikeløkka interesselag, Ørneveien sameie og Huseierforeningene Gjønneskogen, Hosle og Furu er alle medlemmer i Furubakken vel. Vi har nesten alle husstandene som medlemmer. Hvis du ikke er m

ed enda, så kontakt oss. Et medlemskap inkluderer henting av hageavfall og juletrær og koster 250 kr pr år. Våre viktigste oppgaver er å følge med på det som skjer av utbygginger og ulike planer for vårt vel og omegnen rundt for å skrive høringsuttalelser og "bry oss". Vi har innsamling av hageavfall hver vår og juletrær i januar. Vår og høst er det også mulig å lever skrot til innsamling. Vi har vanligvis en kulturvandring i juni. Forøvrig støtter vi opp om aktiviteter i velet. Oranisasjonsnummer: 994168223

Status våraksjonen til Renova for alle i Furubakken Vel Styret i Furubakkken Vel beklager at ikke alt hageavfall er blit...
05/06/2025

Status våraksjonen til Renova for alle i Furubakken Vel

Styret i Furubakkken Vel beklager at ikke alt hageavfall er blitt samlet inn til 17. mai, slik det vanligvis blir. Mange er frustrerte over situasjonen, også vi, men dessverre har Renova påtatt seg for mange oppdrag, og dette fører til forsinkelser. Status er at alt hageavfall vil bli fjernet, forhåpentligvis innen slutten av juni, men Renova har utfordringer. Neste år vil ikke Renova påta seg innsamling, og dette vil ramme mange lokale vel. Vi vil forsøke å finne andre ordninger hvis det er mulig. Vi beklager så mye til alle som fremdeles har hageavfall liggende, men det blir hentet til slutt.

Under ser du forklaringen til Renova:

Dette er et generelt svar til alle som henvender seg til oss angående hageavfall som ikke er hentet.
Siden vi får en del henvendelser, så har vi dessverre ikke kapasitet til å svare spesifikt til hver enkelt:

Vi beklager SÅ MYE at vi ikke har fått hentet alt hageavfallet.
Det er litt fortvilet både for oss og for dere.

I år tok vi imidlertid et forbehold i avtalene med alle vellene, om at vi eventuelt ikke ville bli ferdige til 17. mai, bortsett fra 17. mai tog rutene.
Vi forsøkte å takke nei til en del vel, siden vi hadde liten kapasitet til å rekke alle sammen, men alle vi spurte svarte « men hvorfor oss», «kan dere ikke si nei til et annet vel» osv.

Så det endte opp med at vi sa ja til alle vellene, som tidligere år, selv om det i år var sen påske og i praksis bare to effektive uker før 17. mai.

Nå, etter 17. mai, har vi for mange måneder siden avtalt skrotinnsamlinger for en del borettslag og sameier, som gjør at kapasiteten vår til hageavfallet blir redusert.

Til alt overmål ble to av sjåførene sykemeldt en uke før 17. mai, og de er enda ikke tilbake.

Vi ser nå i ettertid at vi ikke burde ha vært «greie» og sagt ja til alle vellene, siden vi da var helt på kapasitetsgrensen. Med disse to sykemeldingene ble det hele derfor for mye å rekke over før 17. mai.

Vi kjørte frem til og med 10. mai med tre komprimatorbiler på hageavfallinnsamling, men etter sykemeldingene gikk det ned til én til to pr. dag, og etter 17. mai ned til bare én komprimatorbil pr. dag.

Men fra i 5. juni av er vi ferdige med de største borettslagene, så da klarer vi igjen stort sett å kjøre med to komprimatorbiler på hageavfall igjen, så tempoet på det gjenstående vil øke noe på nå.

Vi tør ikke love endelig dato for når vi får hentet alt hageavfallet, men vi får i alle fall hentet alt til slutt, og vi står på alt vi kan, selv om det jo ikke ser slik ut for de vi enda ikke har vært hos.

Velmedlemmer som har mulighet til å kjøre bort på egenhånd, kan jo vurdere om de evt. vil gjøre det, men vi henter det som er igjen uansett.

Renova

Ikke lenge til den lille dugnaden med å lage det pent og litt åpnere langs Hoslebe**en. Bli med du også! Sett av ettermi...
16/05/2025

Ikke lenge til den lille dugnaden med å lage det pent og litt åpnere langs Hoslebe**en. Bli med du også! Sett av ettermiddagen neste torsdag!👍😊🍀

Bli med på dugnad torsdag 22 mai for å gjøre Hoslebe**en enda finere! 🤩Turveien opp til Hoslejordet er en populær rute f...
01/05/2025

Bli med på dugnad torsdag 22 mai for å gjøre Hoslebe**en enda finere! 🤩
Turveien opp til Hoslejordet er en populær rute for den som vil på tur for å nyte alt naturen har å by på gjennom sesongen.
Men det er mye skrot og nedfalls langs Hoslebe**en som bør fjernes, og det tenker vi å gjøre noe med!👏Bli med du også, så rydder vi langs Hoslebe**en sammen. Da får be**en og alt livet langsetter litt bedre levekår. I tillegg blir det hyggeligere å rusle langs be**en, som i tillegg får en splitter ny benk der du kan sitte ned for en pust eller en rast! Les infoskrivet, så ses vi kl 18 torsdag 22 mai for en hyggelig nabolagsdugnad❤️

Save the date: 📆👍Tirsdag 1. april er det info- og årsmøte i Furubakken Vel kl 19:00 på Presterud Gård. Her får du vite n...
08/02/2025

Save the date: 📆👍
Tirsdag 1. april er det info- og årsmøte i Furubakken Vel kl 19:00 på Presterud Gård. Her får du vite nytt om de store prosjektene på Bekkestua, og hvordan de store lokale vellene jobber med disse sakene. Møt opp og delta med dine spørsmål!
I mellomtiden er det kjempefint hvis du kan betale medlemskontingenten for 2025! 🙏
Den er på 300 kr og sikrer at Furubakken Vel kan gjennomføre innsamling av hageavfall i vår. Vipps gjerne til vår vipps-konto: 584181 👏👏👏Tusen takk for at du engasjerer deg og er med på spleisen!
Psst: Del gjerne med naboen!😉

Deler igjen en gammel post. For den som vil bli kvitt sitt gamle juletre 🎄👍🎄
06/01/2025

Deler igjen en gammel post. For den som vil bli kvitt sitt gamle juletre 🎄👍🎄

Vi er tidlig ute, så du kan bestille henting av ditt dryssende juletre når jula er over. Skann koden på bildet for bestilling, så kommr Hosle og Bekkestua skolekorps og henter hos deg. Greit med alt som er gjort :)

Vi er tidlig ute, så du kan bestille henting av ditt dryssende juletre når jula er over. Skann koden på bildet for besti...
08/12/2024

Vi er tidlig ute, så du kan bestille henting av ditt dryssende juletre når jula er over. Skann koden på bildet for bestilling, så kommr Hosle og Bekkestua skolekorps og henter hos deg. Greit med alt som er gjort :)

16/05/2024

AMGÅENDE HAGEAVFALL-INNSAMLINGEN I FURUBAKKEN VEL, HER ER MELDING FRA RENOVA:

Vi beklager så mye dersom vi ikke blir ferdig i deres vel / i deres vei i dag.

Vi var pr. i går ferdige med 90-95 % av alle samtlige veier vi skulle hente hos vellene her i Bærum.

Vi fortsetter med fire komprimatorbilteam i dag, en lang arbeidsdag, og får hentet mye, men det er nok en del husstander vi ikke rekker i enkelte vel.

Årsaken til at vi er en del forsinket, er:

Vi har dessverre hatt en del sykefravær blant sjåførene de siste fire ukene, og siden dette er så spesielt arbeid og spesielle biler, er det i praksis ikke mulig å finne andre sjåfører til erstatning hvis/når dette skjer. Sykefravær er noe alle er kjent med, og det kommer jo ofte når det passer som dårligst…..

Vi måtte kjøre også kjøre noen vel to ganger, på oppfordring fra en disse, siden mange husstander ikke var klare til avtalt oppstartdato. Så noen av de vellene vi kjørte i uke 16 og 17, måtte vi kjøre en gang til, siden mye ikke var satt ut i tide. Det medførte at disse vellene måtte tas samtidig med andre vel, som da var satt opp i en senere periode, slik at det ble enda mer for oss å gjøre, i disse siste tre ukene. Vi hadde jo opprinnelig avtalt innsamling i en periode på fire uker.


Vi ser i ettertid at vi heller skulle ventet med disse vellene til vi var ferdige med de som hadde innsamling i en senere periode, men vi visste ikke da at vi skulle få sykefravær og noe lavere kapasitet. Selv med sykefraværet hadde vi regnet med å bli ferdige, men vi ser nå at vi ikke rekker alt dessverre.

Dette medførte at hele innsamlingsperioden for noen vel dessverre ble noe forskjøvet.

De husstandene som vi da beklageligvis ikke rekker å hente hos før 17. mai, vil vi hente så raskt vi bare kan. Vi fortsetter på lørdag 18. mai, tirsdag 21. mai osv. utover neste uke, til alt er hentet.

PS. Vi ser nå at antall vel som ønsker hageavfallinnsamling har blitt så vidt mange at det ikke skal så mange uventede omstendigheter til, før vi ikke rekker over samtlige husstander før 17. mai. Vi vil derfor for neste år måtte redusere litt på antallet. Vi må gjøre en vurdering av dette senere i år, og så komme til vellene med informasjon om dette.

Mvh Renova

Vil du bli oppdatert om hvordan byggingen av nye Nadderud idrettspark vil foregå fremover? Da kan du melde seg på et nyh...
19/04/2024

Vil du bli oppdatert om hvordan byggingen av nye Nadderud idrettspark vil foregå fremover? Da kan du melde seg på et nyhetsbrev fra entreprenør Backe Stor-Oslo via denne nettsiden: https://nni.backe.no
I menyen under "Aktuelt", finner du et påmeldingsskjema der du får beskjed hver gang nettsiden oppdateres med ny informasjon. Arbeidene er så vidt i gang, og vil pågå i de neste to - tre årene. Det blir spennende å følge med!

Velkommen til Backe Stor-Oslos nettside for prosjektet Nye Nadderud Idrettspark! Her vil dere finne informasjon om prosjektet, samt ha mulighet til å komme i kontakt med byggeplassledelsen.

Årets våraksjon står for døren, og på skrivet ser du detaljer som det er viktig at følges. Vellet betaler for antallet t...
16/04/2024

Årets våraksjon står for døren, og på skrivet ser du detaljer som det er viktig at følges. Vellet betaler for antallet tonn hageavfall som kjøres bort av Renova, og dette er vellets største utgift. I fjor kjørte Renova bort 40 tonn med hageavfall. Hjelp oss ved å vende plastsekker opp ned eller sikre på andre måter mot at det kommer for mye vann inn i sekkene hvis det regner - det sparer oss for penger! Og som alltid - betal medlemskontingenten, og hvis du har ekstra mye hageavfall kan du gjerne gi et lite ekstra bidrag til dette populære veltiltaket.

15/04/2024

Husk årsmøte i Furubakken Vel i morgen kl 19 på Presterud gård. Det siste om Nadderud stadion og mer.
Møt opp👍👍👍

Høyaktuell informasjon på årsmøtet, vedr gjennomføring av prosjektet  Ny Nadderud stadion! Møt opp og få siste oppdateri...
06/04/2024

Høyaktuell informasjon på årsmøtet, vedr gjennomføring av prosjektet Ny Nadderud stadion! Møt opp og få siste oppdatering fra kommunens egen prosjektleder!

Årsmøte i Furubakken Vel 2024 Årsmøte i Furubakken Vel 2024 avholdes på Presterud Gård tirsdag 16. april kl 1900 - 2100. Møt opp og hør siste nytt om store saker i området vårt, blant annet om oppstart for utbygging av Nadderud Idrettspark og igangsetting av arbeidene med Gjønnesdiagonale...

Adresse

Postboks 102
Sandvika
1319BEKKESTUA

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Furubakken Vel legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Bedriften

Send en melding til Furubakken Vel:

Del