18/12/2021
Rett før vi avslutter et nytt turbulent år, blir julebord avlyst, mange er redde for å sitte i karantene i jula og noen er tilbake på hjemmeskole. Det minner meg på to ting jeg har lært de siste to årene
Det er helt naturlig å bli fortvila og hate på situasjonen vi er i. F**k korona og f**k omikron! Men den vonde sannheten er jo at ingen er trygge, før alle er trygge 🌍 Mens vi fikk kjenne på frihet, fortsatte store deler av verden å ha pandemien tett på seg. Vi er avhengig av en rettferdig global fordeling av vaksiner, og våre vaner og vår «normale» hverdag avhenger også av at resten av verden fungerer. I vårt eget lille land har vi også utfordringer som må løses, der et helsevesen i «verdensklasse» er i ferd med å kneles; ikke nødvendigvis på grunn av covid-19, men fordi vi har og har hatt en regjering som ikke lytter til dem.
Det andre jeg har lært er at når alt rundt oss føles kjipt og kaotisk, kan vi likevel skape noe magisk i vår egen lille verden 🍃 Vi har alle en skjønnhet i oss – et rom i oss selv der vi kan dyrke selvkjærlighet og fokusere på det vi egentlig ønsker oss i livet.
Når jeg ser tilbake og reflekterer på den usikre situasjonen vi alle har levd med, ser jeg også at nye dører åpnet seg. I stedet for å vente på at den usikre tiden skulle ende, lærte jeg å slappe av i kaoset. Og da hørte jeg meg selv bedre. Alt vi egentlig har lyst til å bruke tiden vår på, blir ofte overtrampet av stress i hverdagen – og vårt eget ego som forteller oss at vi ikke kan få det til. Hvis vi tar mer vare på oss selv og gir plass til skjønnheten i oss, inspirerer vi også andre til å ta vare på seg selv, og være seg selv. Og det er denne energien vi trenger rundt oss 🥰
Dette gjenspeiler så godt bærekraft fra innsiden og ut – slitne mennesker som er misfornøyde eller frustrerte, har ikke energi til å forme en god verden 😓 Nå er tiden inne for å være en god venn med seg selv, og trene på å fokusere på det du egentlig har lyst til – små eller store ting ❤️🦄
— anja