25/05/2026
Når du maler med linoljemaling trenger man ikke dyppe hele kosten dypt ned i malingen. Linoljemaling er litt tynnere enn «vanlig» maling og skal males tynt på. Men det rekker ofte godt med et lite dypp- den er veldig drøy. Når man maler med linoljemaling er det viktig å få samme mengde maling i strøkene da den er ganske så glansfull og det kan bli litt skjoldete om ikke. Dette gjelder for øvrig inne og ikke ute. Ute vil man ikke se skjolder og malingen mattes ned ganske fort og blir lik overalt