Egersund i Sentrum

Egersund i Sentrum Vi jobber for en attraktiv, levende og tilgjengelig by - for innbyggere, besøkende og næringsdrivende.

15/01/2026

Velkommen til Egersund, Kanelsnurren 😍 Her er Andrea og teamet står klar for ta imot deg 💚

Åpent hverdager fra 07:30 - 17:00 og lørdager fra 08:00 - 16:00 enten du vil ha en deilig frokost, digg lunsj eller kjøpe med deg nybakt brød og kaffe 🥐☕️

Du finner dem på Feyer Brygge 📍 Vi ses der!

2025 - for et år!🤩👏🏼 En stor takk til alle dere som har vært innom, levert varer, samarbeidet og støttet oss gjennom 202...
30/12/2025

2025 - for et år!🤩👏🏼

En stor takk til alle dere som har vært innom, levert varer, samarbeidet og støttet oss gjennom 2025.

Vi tar med oss erfaringer, bryggeglede og pågangsmot inn i 2026 — velkommen innom, vi lover flere gode smaksopplevelser! ✨

Foto: Egersund i Sentrum

🎄 Juletreinnsamling 3. januar!Berentsens Distillery samler inn juletrær utenfor destilleriet på Jernbaneveien 3. januar ...
28/12/2025

🎄 Juletreinnsamling 3. januar!
Berentsens Distillery samler inn juletrær utenfor destilleriet på Jernbaneveien 3. januar mellom 13:00-15:00. ✨

👉🏼Kjør ned på baksiden mot Whiskyhallen og lever treet ditt der — enkelt og greit!

Videre tørker Berentsens brygghus barnålene og bruker dem i produksjonen av et helt spesielt destillat sammen med varme krydder og sitrus. Når du leverer, registrerer man navn og e-post — og da er du med som medprodusent på 2026-utgaven 🤍

Tips en venn!! 👀

Nå når 2025 nærmer seg slutten, tenker jeg det er på tide med en liten oppsummering - for et år vi har hatt! 💥Flere nye ...
28/12/2025

Nå når 2025 nærmer seg slutten, tenker jeg det er på tide med en liten oppsummering - for et år vi har hatt! 💥

Flere nye tilskudd har vi fått i byen - deriblant Symre bakeri og konditori, The Shack Egersund, Milano Egersund, AstroSenteret, Kings & Queens, Flyd, Dolly Dimples Egersund, POWER og Molo Skin ✨

Er det én ting vi er gode på her i Egersund, så er det arrangementer, og i år har vi hatt rekordmange av dem! Vi har en drøss med gøye, smakfulle, musikalske, stemningsfulle, tradisjonsrike og rampete arrangementer som vi enten står bak selv, eller som vi bidrar til markedsføringen av ❤️

🧖🏻‍♂️ Velværeugå (vinter og høst)
👩🏻‍🌾 Kortreist (vår og høst) med Gladmat
🍏 Bønder på Torvet fire lørdager vår og sommer
🤹🏽 Sirkus i Sentrum med Cirkus Arnardo
🚓 Politiets dag med Sørvest politidistrikt
🐙 Fiskeriets dag
🤸🏽‍♀️ Barnas dag
🏺 Brukt- & Antikkmarked
🎈 Byfest med Easy Egersund og Frivilligsentralen
✨ Kveldsåpent
🎄 Åpning av julegatene
🧑🏻‍🎄 Rampen*sser x 4
🎅 Nissetoget

Med Grand Hotell Egersund i spissen har vi hatt masse utenbysfolk på besøk under både Egersund Sjømatfestival, Porschedag i gågata, Tronåsen Grand Prix og Kortreistaften i EIGRA 🏁🥩🏎️🐟

For ikke å snakke om Egersund Visefestival (nå Tideless) og Dalane Bluesfestival, Julebyen Egersund og Berentsens Brygghus egne Oktoberfest, St. Patrick's Day og smakssenteret ☘️🎶🎅

Uten alle arrangørene og bidragsyterne, frivillige og ildsjeler hadde vi ikke hatt en så levende by som vi har i dag. Tusen takk til alle dere som brenner for det samme som oss ❤️

En ekstra GIGANTISK takk til alle våre 91 medlemmer - dere er nummer 1 😍🏆❤️

Godt nyttår ✨

P.S. Neste år planlegger vi å ikke legge Høstmarken til samme helg som høstens verste uværsdag 🌬️😅

23/12/2025

Vinnerne av julens stempelkonkurranse er kåret! 🤩🥳🎁
Gratulerer så mye til:

🥇 Lene Nærland: Egersundsgavekort på 10.000,-
🥈 Serine Slethei: Egersundsgavekort på 5.000,-
🥉 Jørgine Berge: Egersundsgavekort på 3.000,-

Tusen takk til alle som har vært med i konkurransen i år! At dere tar julehandelen lokalt og spiser på de lokale restaurantene og kafeene skaper gode ringvirkninger 🫶 Det blir satt stor pris på ❤️

Ønsker dere alle en riktig god jul 🎄

19/12/2025

Det kan lønne seg ekstra mye å handle lokalt denne jula 🤩 Samle stempel når du handler hos en av våre medlemmer. Når du har fire ulike stempel, skriver du på navn og nummer, og leverer det i én av våre fem postkasser.

Du kan delta så mange ganger du vil! Én handel = ett stempel 💟

Postkassene våre finner du her:
📮 Endre
📮 Power
📮 Europris
📮 Bøesenteret v/Bohus & Extra
📮 Alti Eikunda v/Mega

Innleveringsfrist: 22. desember. Vi trekker vinnerne på lille julaften kl. 12 - lykke til! 🤞✨❤️

Stempelkortene er i samarbeid med 🫶

Når juletretyvene gjør det godt igjen 🥹❤️🎄I går ettermiddag fikk vi en telefon: «Vi har en angrende «Pelle & Pysa» her…....
19/12/2025

Når juletretyvene gjør det godt igjen 🥹❤️🎄

I går ettermiddag fikk vi en telefon: «Vi har en angrende «Pelle & Pysa» her….»

De var så lei seg for at de hadde knabba treet til barnehageungene, at de hadde tatt turen opp til AstroSenteret for å kjøpe gavekort til dem som plaster på såret ❤️‍🩹

Vi fikk gleden av å overleve gavekortene til Raketten barnehage i går, og de små jublet når de fant ut hva som venter på dem 🚀🤸‍♀️

Kjære Pelle & Pysa: Tusen takk for at dere ordnet opp! Og kudos fort innrømme tabben og gjøre opp for seg på best mulig vis. Nå blir det jul likevel 🎅🎄

Butikkene i sentrum har åpent helt til kl. 22 i kveld, torsdag 18. desember! En perfekt anledning til å handle julegaven...
18/12/2025

Butikkene i sentrum har åpent helt til kl. 22 i kveld, torsdag 18. desember! En perfekt anledning til å handle julegavene i ro og mak 🛍️🎁

Husk å samle stempel når du handler! Siste dag for stempling er mandag 22. desember 💟

📸 Foto: Arne Ove Østebrøt

Våre gode venner i Egersund Bonde- og Småbrukarlag er allerede på plass med nytt tre til oss 😭🥹❤️ Tuuusen takk! Og Raket...
17/12/2025

Våre gode venner i Egersund Bonde- og Småbrukarlag er allerede på plass med nytt tre til oss 😭🥹❤️ Tuuusen takk! Og Raketten barnehage har vært og hentet mer utstyr til å lage ny julepynt av - eller i det minste forsøke å rekke å lage litt nytt før jul 🤞✨🎄

Tusen takk for all hjelp og alle tips - vi setter pris på dere alle 🫶

Ellers hører vi at de to juletrebandittene har tatt med seg det ferdigpyntede juletreet vårt for å pynte på dekk i en fiskebåt! Vi døper dem herved Pelle og Pysa, og håper de seiler i litt motvind denne jula ⛴️🏴‍☠️😂

Torsdag kveld kan du handle julegavene i ro og mak mens butikkene i sentrum har åpent til kl. 22 (til kl. 21 på Alti Eik...
17/12/2025

Torsdag kveld kan du handle julegavene i ro og mak mens butikkene i sentrum har åpent til kl. 22 (til kl. 21 på Alti Eikunda)🛍️🎁

Her pakker de naturligvis inn gavene også mens du venter 🥰

Velkommen til en hyggelig julehandel i Egersund ❤️

ETTERLYST 📣 Har du sett juletreet vårt? Tenkte du at siden julebyen var over, så var juletrærne våre gratis å plukke med...
16/12/2025

ETTERLYST 📣 Har du sett juletreet vårt? Tenkte du at siden julebyen var over, så var juletrærne våre gratis å plukke med seg? 🧐

Treet er ett av 14 juletrær som vi kjøper inn hvert år som barnehagene i Eigersund kommune og barna på Røde Kors pynter så fint 🎄

I dag oppdaget vi masse oppklipte strips og ei ensom stjerne som frem til nå har prydet toppen av juletreet til Raktten barnehage 🥺 Veldig leit når vi vet hvor mange barn som elsker å vise frem sin egen pynt til foreldre og besteforeldre når de tar turen til byen 😞

Vi er klar over at vi har ordentlig flotte juletrær 🌲😎 Men kan resten få stå fint til 5. januar, vær så snill? 🫶

Si hei til vårt nyeste medlem og regionens nyeste attraksjon: AstroSenteret 😍🚀👋Paola Andrea Ødegård og ektemannen Karl T...
15/12/2025

Si hei til vårt nyeste medlem og regionens nyeste attraksjon: AstroSenteret 😍🚀👋

Paola Andrea Ødegård og ektemannen Karl Thomas Ødegård fikk ideen mens de var en tur i hjemtraktene på Sørlandet. Her finner du gøyale aktiviteter og attraksjoner på mindre steder enn Egersund. Hvis de får det til der, hvorfor skulle vi ikke få til noe her i Egersund?

To år senere står AstroSenteret klart, og jubelen står i taket hos de som allerede har vært innom - en ordentlig gøy plass for folk i alle aldre! 🤸🏽‍♀️🤩

Her er det forskjellige konsepter for ulike aldersnivå. Lunar lekeland for de minste (0 - 3 år), hvor de kan leke trygt med alderstilpassede aktiviteter som ballbinge, små vipper og hinderløype. For de litt større barna (4 - 12 år), kan de boltre seg i fargerike tunneler, sklier, hinderløyper, trampoline og klatring i timesvis!

Ta på VR-brillene og tre inn i en annen verden! Spill som lag eller mot hverandre - her er det mange ulike spill å velge mellom 😎

Her kan du også la ungene ferie bursdagen sin! Du kan velge din egen bursdagspakke for en minnerik og gøyal dag 🎂

Lyst på en teambuilding utenom det vanlige? Ja, da tar du med kollegene dine på et aldri så lite eventyr på AstroSenteret! Astro Curling, VR-arena, Pixel Floor, Shuffleboard eller AR-Dart? Eller kanskje en kombinasjon av alt? Dere bestemmer selv hva deres pakke skal inneholde! Her holder de også åpent lengre for bedriftskunder som ønsker å være her utover kvelden 🎯🥌

Usikker på hva du skal gi i julegave? Kjøp gjerne et gavekort eller årskort her! På AstroSenteret har de 16 ansatte som står klar for å gi dere gode interaktive opplevelser - velkommen innom 🤩🥳

Åpningstider: hver dag fra kl. 10 - 20 🕗
Utvidet åpningstid torsdag, fredag og lørdag denne uka til kl. 22! 😎

Pssst! Du kan også bruke Egersundsgavekortet neste gang du er innom! 💳😁

📸 Foto 2 - 5: Astrosenteret/Fotografen AS

Adresse

Johan Feyers Gate 2
Egersund
4370

Åpningstider

Mandag 09:00 - 17:00
Tirsdag 09:00 - 17:00
Onsdag 09:00 - 17:00
Torsdag 09:00 - 18:00
Fredag 09:00 - 17:00
Lørdag 09:00 - 15:00

Telefon

+4747469666

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Egersund i Sentrum legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Bedriften

Send en melding til Egersund i Sentrum:

Del