Van die vegans

Van die vegans Van die vegans
💚 De enige 100% plantaardige delicatessenwinkel in Hilversum.
🕰️ donderdag t/m zaterdag van 11:00 tot 18:00
🏡Larenseweg 18

Ja hallo lieve mensen! Vandaag vieren jullie misschien de koning, maar gisteren was de onbetwiste queen jarig!! 👸Uiteraa...
27/04/2026

Ja hallo lieve mensen! Vandaag vieren jullie misschien de koning, maar gisteren was de onbetwiste queen jarig!! 👸
Uiteraard vierden we dat met eten, barbecueën op de nieuwe elektrische bbq, taart eten, lieve vrienden en cadeaus.
Gefeliciteerd leukste keukenprinses en beste collega! Op naar de volgende 44(!) jaar met veel lachen, koken, en liefde!
♥️

p.s. meteen ook een extra servicebericht: aankomende week zijn we gesloten (31/4,1&2/5)

Ben je een fervent koningshuis-aficionado, of mag de guillotine voor jou weer uit het vet gehaald worden?  Hoe dan ook, ...
19/04/2026

Ben je een fervent koningshuis-aficionado, of mag de guillotine voor jou weer uit het vet gehaald worden? Hoe dan ook, je kunt in Nederland niet echt om koningsdag heen. (Noemen jullie het stiekem ook gewoon nog koninginnedag? 🙈)

Wat ons betreft is óók een slechte reden een goede reden om jezelf op iets lekkers te trakteren, en daarom presenteren wij: oranjegebak!

Knapperig bladerdeeg, een zalig romige binnenkant van stevige slagroom en een royale laag oranjefondant op de bovenkant, dat wil je toch in je zuiger steken? (Hoe, dat laten we aan jou over ;) )

Glutenvrij of liever eens wat anders? Ook de eclairs kleuren oranje komende week.

Aangezien koningsdag zelf een maandag is, verkopen we ze op donderdag 23, vrijdag 24 en zaterdag 25 april, per vier stuks uit de vriezer. Binnen een uurtje zijn ze ontdooid en smaken als vers.

Reserveer via de link in bio en vier, óf verslind de monarchie! 😇

Dag lieve mensen!Wisten jullie dat het niet aankomend, maar dat weekend daarna al pasen is?! Ons was dat even ontschoten...
25/03/2026

Dag lieve mensen!

Wisten jullie dat het niet aankomend, maar dat weekend daarna al pasen is?! Ons was dat even ontschoten! 🙈
Gelukkig wezen een aantal vaste klanten ons erop door te vragen of we weer iets gingen doen met pasen. Het antwoord daarop is: ja!

Op tweede paasdag organiseren we een gezellige paasbrunch. Wij zetten het buffet vol met lekkers (een kleine greep: miso-aspergesoep, camemberti-appel-tarteletti, visschotel met wortelzalm en garnalen, tiramisu met bosbes, rozemarijn en citroen, en natuurlijk onze befaamde gevulde eieren 🤤) voor jou om van te genieten.
Ook dit jaar weer dus chillness gegarandeerd (kids boven de 12 zijn welkom).

Helaas was er geen tijd om nieuwe foto's te maken, dus moeten jullie het doen met paarlen uit de oude paasdoos. We voelen ons een beetje als de tulp rechts op de laatste foto, maar alles komt goed! 😁

Alle info en reserveren via de link in bio.

Hallo lieve mensen!Wisten jullie dat het niet aankomend weekend, maar dat daarna al pasen is? 😱 Ons was dat even ontscho...
25/03/2026

Hallo lieve mensen!

Wisten jullie dat het niet aankomend weekend, maar dat daarna al pasen is? 😱 Ons was dat even ontschoten, totdat een aantal vaste klanten vroeg of we weer iets met pasen zouden doen. Het antwoord daarop is: ja!

Op tweede paasdag organiseren we een gezellige paasbrunch. Wij zetten het buffet vol met lekkers (een kleine greep: asperge-miso soep, camemberti-appel-tarteletti, visschotel met wortelzalm en garnalen, aardbeienslof, tiramisu met bosbes, rozemarijn en citroen en natuurlijk onze befaamde gevulde eieren 🤤), schuif jij lekker aan.
Het is weer dus chillness gegarandeerd (kids boven de 12 zijn welkom).

Helaas was er geen tijd meer om nieuwe foto's te maken, dus jullie moeten het doen met die uit de oude paasdoos. 😋 We voelen ons een beetje als de rechter tulp op de laatste foto maar alles komt goed!

Alle info en reserveren via de link in bio!

Ik wil kaas!!Sinds onze start in 2018 maken wij, al zeggen we zelf, lekkere kazen, of zoals wij ze noemen: kaezen. We be...
27/02/2026

Ik wil kaas!!

Sinds onze start in 2018 maken wij, al zeggen we zelf, lekkere kazen, of zoals wij ze noemen: kaezen.
We begonnen met een kaesfondue en daar kwamen steeds meer items bij zoals de gele kaes, oude geyt, komijnekaes en pesto-kaes.

Gelukkig zijn er nog meer mensen die op de vegan kaes-tour zijn gegaan!

Meet the makers:
Sinds deze week kun je de lekkere kaasjes van Venetka van bij ons kopen! Een brie met gerookte paprika (hij is rood van binnen!), heerlijke gerijpte harde kaasjes en Labneh balletjes.
Wéér een leuke vrouw die kazen maakt!

En kennen jullie Tina nog ( )? Bekend van de zijdezachte Camemberti's die bijna niet van "echt" te onderscheiden zijn. Gevaarlijk lekker!

En vergeet Silvie ( ) niet! Haar blauwe kaes heeft een bizar goede en stevige smaak. En ook de gerookte en fenegriek kaezen zijn onmisbaar bij de borrel.

Je kunt nu een enorme kaasplank samenstellen, én je tosti, pizza en ovenschotel rijkelijk belegen met al dit lekkers! Éxtra lekker omdat ze allemaal gemaakt zijn door leuke mensen!

"Ja maar kaas" is dus geen excuus meer om niet plantaardig te te eten. Goeie om dit weekend even uit te proberen ;)
(Jij bent tenslotte ook een klant...)

Ja lieve mensen, volgende week zaterdag is het Valentijnsdag. En of je dit nu uitbundig viert of een commercieel k*tfees...
05/02/2026

Ja lieve mensen, volgende week zaterdag is het Valentijnsdag. En of je dit nu uitbundig viert of een commercieel k*tfeest vindt, eten moet je toch. Dus waarom zou je niet onze heerlijke special komen eten met je lover, minnaar, beste vriend, buurvrouw, yogadocent of willekeurige passant die je van de straat plukt? Een heerlijke XXL burger op pitabrood met sla, kruidige yoghurtsaus, oude Geytenkaas, granaatappelpitten en gerookte amandelen, mmmmm! 🤤
Wel even reserveren, via de link in bio!

Wil je iemand verrassen met een lief en lekker cadeautje, dan hebben we die leuke reep van de lieverds van , of, als je écht heel gek bent op iemand (of iets goed te maken hebt 😋) zo'n prachtige doos met 24 heerlijke hartjes- en love-bonbons. 🍫

Of ga voor een lekker flesje rood (met of zonder %) met glühmates van die leukerds om lekker samen op te warmen. 🍷

Verder hebben we natuurlijk plenty croissants van voor een lekker lui ontbijtje in bed. 🥐

Kom dus gezellig even langs, sowieso voor wat vegan liefde van ons voor jou! 😘

P.S.
Het op romantische wijze eten van het broodje ging niet per se helemáál soepel, zoals je ziet op de laatste foto. 🤪


Hallo lieve mensen 💛Allemaal nog de beste wensen voor het nieuwe jaar! Vrij laat, we know, maar we waren er even tussenu...
14/01/2026

Hallo lieve mensen 💛

Allemaal nog de beste wensen voor het nieuwe jaar! Vrij laat, we know, maar we waren er even tussenuit. Begin januari reden we richting de Franse Alpen voor het jaarlijkse wintersportavontuur; dit maal met Joost (je weet wel, de verkering van Nienke), en Jet, onze vriendin. Uiteraard waren we een klein beetje jaloers toen er in Nederland meer sneeuw viel dan bij ons. 😤 Gelukkig kwam dat in de loop van de week goed, wat prachtige plaatjes opleverde én natuurlijk voor nog meer ski-plezier zorgde.

Minpuntje was het breken van de sneeuwkettingen om Jet haar bus... Voor de volgers van het eerste uur: jawel, weer een vakantie met auto problemen 🫠 Gelukkig zijn we heel sterk en duwden we de bus uit de sneeuw en zijn daarna met 20 km/u de berg weer afger(/gl-)eden. 💪🙈

Helaas is het veganistische aanbod op de berg nog steeds bedroevend slecht (en waarom kost een bord patat plus een groene salade 15,-?!). Daarom waren we weer extra blij met de flessen (2) Remia Mayolijn die we zelf meenamen. 🙏 Zijn die helemaal opgegaan? Misschien... ;)

Maar, in belangrijker nieuws: wij zijn deze week weer langzaam begonnen met schoonmaken, klusjes doen in de zaak, administratie en vast een beetje koken. Vanaf volgende week donderdag (22 januari) zijn we weer open! 🎉

Wij hebben jullie gemist en zijn heel benieuwd: hoe zijn jullie de feest- en sneeuwdagen doorgekomen?

Liefs van ons!

Of je er nou van houdt of niet, je ontkomt er niet aan: kerst staat alweer voor de deur. 🎄Wij hebben de kerstboom, die w...
11/12/2025

Of je er nou van houdt of niet, je ontkomt er niet aan: kerst staat alweer voor de deur. 🎄Wij hebben de kerstboom, die we vorig jaar integraal in de kelder parkeerden, weer uit het vet gehaald. Dat ging niet helemaal soepel, maar ach, scherven brengen geluk! 🤪

Hoewel we geen speciaal kerstdiner aanbieden dit jaar, hebben we genoeg producten in de winkel om een zalige kerst te beleven. Of je nu lekker niks doet of extravagant uitpakt: we got you!

Om het jullie helemaal makkelijk te maken zijn we extra open op dinsdag 23 en woensdag 24 december van 11:00 tot 17:00. De keuken is ook open dus je kan inkopen doen én lekkere dingen in je zuiger komen steken. 🌭

Daarna sluiten we de deuren voor wat, al zeggen we het zelf, welverdiende rust. 🧘 Omdat we ook even tijd nodig hebben om alle voorraden weer op pijl te brengen, zijn we 22 januari weer open.

Hopelijk zien we je dit jaar nog even!

Jongons, wat vliegt de tijd ineens! Je knippert drie keer met je ogen en de feestdagen staan alweer op de stoep.In goed ...
14/11/2025

Jongons, wat vliegt de tijd ineens! Je knippert drie keer met je ogen en de feestdagen staan alweer op de stoep.

In goed nieuws kan je weer lekkers bestellen Sinterklaas. Hartige en zoete staven, gevulde speculaas, met en zonder gluten; wij zorgen ervoor dat íedereen een heerlijk avondje kan beleven. Bestellen kan hier: https://www.vandievegans.nl/sinterklaas

In slecht nieuws: wij verzorgen dit jaar geen kerstdiner. Wij hadden er na de zomervakantie al zo veel stress en tranen van, dat we hebben besloten om te kiezen voor ons geestelijk welzijn. En hoewel we het jammer vinden om velen van jullie teleur te stellen, zijn we letterlijk elke dag opgelucht dat we het niet "hoeven" doen. Al met al dus wel een goede corporate decision. Overigens hebben we natuurlijk wel allemaal heerlijke producten, én zijn we met kerst extra open, dus er blijft genoeg te smullen!

Hebben jullie al feestdagstress of valt het allemaal nog reuze mee?

Hallo, met ons!We komen vandaag helaas op je scherm met slecht nieuws, want die lieverds van  gaan ermee stoppen. Je lee...
12/09/2025

Hallo, met ons!

We komen vandaag helaas op je scherm met slecht nieuws, want die lieverds van gaan ermee stoppen. Je leest het goed: de allerallerallerlekkerste vegan croissants, ons en jullie comfortfood voor werkelijk álle gelegenheden, houden op met bestaan.

Het draaiende houden van een eigen ambachtelijke bakkerij kost heel veel tijd, bloed, zweet en tranen. Als er dan een moment komt waarop je prioriteiten anders komen te liggen, is dat het niet altijd meer waard. We begrijpen de beslissing van Adam en Morgane helemaal, maar we zijn wel in de rouw. 😭

Er wordt nog gezocht naar een opvolger. Dus ken (of ben) je iemand die bij hen in de leer wil om het bedrijf volgend jaar zelfstandig te runnen , of een bakker die de recepturen en b2b klanten wil overnemen, laat het weten! 🤞

Wij mogen nog croissants bestellen tot eind deze maand. We zullen de winkel zo gevuld mogelijk houden, maar wil je zelf een voorraad aanleggen in je vriezer? Dan kan je ook een zak met 15 croissants bestellen (naturel, hamkaes, pain au chocolat en/of amandelcroissants) via de dm. Laatste bestelmogelijkheid is 20 september.

Verder gaan we natuurlijk op zoek naar een andere producent. Mocht je daar concrete tips voor hebben dan houden we ons ook aanbevolen.

Gaan we nu even een troostcroissantje eten. 😉

Hallo lieve mensen! Augustus is voorbij, en dat betekent dat wij weer aan het werk zijn! Met lichte weemoed, want wat he...
02/09/2025

Hallo lieve mensen! Augustus is voorbij, en dat betekent dat wij weer aan het werk zijn! Met lichte weemoed, want wat hebben we een heerlijke vakantie gehad in noord Frankrijk. Als veganist is het in Frankrijk niet altijd even makkelijk, maar ook dit jaar zijn we weer niet gestorven aan een eiwit-tekort 😜.

In onze bescheiden (ahem) tent konden we natuurlijk gewoon lekker koken, maar we vonden zelfs een paar plaatsen buiten de deur met vegan opties! Wel natuurlijk altijd je eigen mayo mee want alleen ketchup (of in één geval, bedankt Britse invloeden: azijn!) bij de patat is natuurlijk te saai.

Nieuwe dit jaar (en op onze insta!): de verkering van Nienke: Joost! Zijn eerste volledig plantaardige vakantie begon goed met een vegan picknick van , maar daarna moest hij toch ook kennismaken met de teleurstellingen van supermarkten met karig aanbod, broodjes smeren in de auto omdat er op locatie niks is, en de classic brood met tomaat eten ìn de supermarkt. Thank god voor de Mayolijn spuitfles. Gelukkig waren er ook supermarkten met een leuke selectie vegan producten en in Amiens zelfs een volledig plantaardig winkeltje!

Tobias toog met de trein naar Paris, ohlala! Daar was er heel veel dicht (zo irritant, van die kleine ondernemers met zomersluiting! 😇), was het vegan aanbod in de supermarkten behoorlijk minimaal, maar kon hij toch op een paar plekken zijn culinaire hart ophalen. Vegan patisserie, 0% biertjes op een dakterras en de beste tip: Faubourg Daimant. Traditionele Franse bistrogerechten maar dan helemaal plantaardig! (Neem wel genoeg geld mee want het zijn geen klassieke bistroprijzen).

Kortom: genoeg te eten, genoeg te klagen. Wat wil je nog meer?

Hoe was jullie (vegan) vakantie? Kom deze week langs om er live over te vertellen of drop je ervaringen hieronder. Vinden we leuk! 💚

Adres

Larenseweg 18
Hilversum
1221CM

Openingstijden

Donderdag 11:00 - 18:00
Vrijdag 11:00 - 18:00
Zaterdag 11:00 - 18:00

Telefoon

+31618492017

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Van die vegans nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Van die vegans:

Delen