Van den Hurk

Van den Hurk Volg onze pagina en je bent als eerste op de hoogte van nieuwe producten in onze winkel. Een authentieke kookwinkel, 250 m2 om hebberig van te worden.

Le Creuset, WMF, Demeyere, Lampe Berger, Bunzlau Castle, Magimix, Smeg, Nosse, Big Green Egg, Bitz...dit is maar een kleine greep uit onze merkenportfolio. Kom en ontdek deze speelgoedwinkel voor volwassenen!

Ik zit in de bus onderweg naar Malakka. Vanmorgen al vroeg de rugzak om en koffie plus ontbijt ‘to go’ gehaald voor onde...
25/02/2024

Ik zit in de bus onderweg naar Malakka. Vanmorgen al vroeg de rugzak om en koffie plus ontbijt ‘to go’ gehaald voor onderweg.
Dit vervoermiddel hadden we nog niet gebruikt, weer een vinkje.
Het is een luxe bus met sfeervol gedrapeerde gordijnen. Als je een halve meter minder been hebt kun he liggen in je stoel.
Gisteren bezochten we een prachtige tempel tijdens een hoosbui inclusief onweer.
Er komen was een crime, er wegkomen hetzelfde verhaal maar het was de moeite waard.
Ik ontbrandde een paar wierookstokjes en stond even stil bij een aantal dingen in m’n leven.
Reizen met Anne betekent reizen met een mede-foodie. We bewegen ons dus voornamelijk Kris kras door de stad van goede koffie naar een lekkere lunch en dito avondeten.
Nog 2 dagen en dan zit dit avontuur erop.
Ik wil nog niet terugblikken want ik wil meer in het NU leven.
Volgende week zondag doe ik wel een recap.
Voor jullie een fijne, hopelijk relaxte zondag en liefs uit Maleisië.
Irma

Alweer bijna 2 weken ben ik op reis met AnneEn we maken zoveel mee dat ik echt even terug moest scrollen in m’n foto’s w...
18/02/2024

Alweer bijna 2 weken ben ik op reis met Anne
En we maken zoveel mee dat ik echt even terug moest scrollen in m’n foto’s wat er afgelopen week allemaal op ons pad kwam en waar we waren.
In George Town had Anne een auto gehuurd om via een tussenstop in Ipoh naar Teman Negara te rijden. Dit was een echte road trip en ik heb er zó van genoten. Normaal duik ik in de auto in een boek maar nu heb ik continue naar dat waanzinnige landschap gekeken! En ik kan niet trotser zijn op Anne die de auto dwars door de stad én over smalle slingerende bergwegen bestuurt!
Teman Negara is een National Parc en ik ben heel blij dat we daar een tocht met een gids hadden geboekt. Wat heb ik die dag veel geleerd. En me vooral ook gerealiseerd hoe ver wij van de natuur zijn afgeraakt.
Als er voor je ogen shampoo van een blad wordt gemaakt…
De volgende stop werd Kuala Lumpur van de echte jungle naar de urban jungle, wat een overgang!
Omdat we met de auto langs Batu Caves, een enorme Hindoeïstische tempel komen, stoppen we hier en beklimmen de 272 treden naar de grot, wow!
Vervolgens zijn we gisteren naar Borneo gevlogen en verblijven we nu op de meest rustige, groene plek waar ik ooit ben geweest.
Onze cabin heeft uitzicht op het regenwoud en s’ochtends word je wakker van spelende apen op het dak.
De do**he is buiten dus ik was deze ronde zó klaar, geen trek in een aap onder mijn waterstraal!
Ontbijten terwijl je over alleen maar boomtoppen kijkt, een verse jus erbij…Ik moet nog even niet denken aan terugkeren naar nat en grijs Nederland.
Alleen die ‘deet’ do**he voor je hier naar buiten kunt, dat ga ik zeker niet missen (ik probeer er ook even een nadeel in te gooien).
Anyway, mijn nooit vervulde wens om nog eens écht te gaan backpacken komt hier uit. Ik voel me bevoorrecht dat ik dit samen met Anne mag beleven.
Wij gaan verder met herinneringen maken en ik wens jullie ook een fijne zondag!

Alweer bijna 2 weken ben ik op reis met AnneEn we maken zoveel mee dat ik echt even terug moest scrollen in m’n foto’s w...
18/02/2024

Alweer bijna 2 weken ben ik op reis met Anne
En we maken zoveel mee dat ik echt even terug moest scrollen in m’n foto’s wat er afgelopen week allemaal op ons pad kwam en waar we waren.
In George Town had Anne een auto gehuurd om via een tussenstop in Ipoh naar Teman Negara te rijden. Dit was een echte road trip en ik heb er zó van genoten. Normaal duik ik in de auto in een boek maar nu heb ik continue naar dat waanzinnige landschap gekeken! En ik kan niet trotser zijn op Anne die de auto dwars door de stad én over smalle slingerende bergwegen bestuurt!
Teman Negara is een National Parc en ik ben heel blij dat we daar een tocht met een gids hadden geboekt. Wat heb ik die dag veel geleerd. En me vooral ook gerealiseerd hoe ver wij van de natuur zijn afgeraakt.
Als er voor je ogen shampoo van een blad wordt gemaakt…
De volgende stop werd Kuala Lumpur van de echte jungle naar de urban jungle, wat een overgang!
Omdat we met de auto langs Batu Caves komen, een Hindoeïstische tempel, stoppen we hier en beklimmen de 272 treden naar de grot. Geweldig gaaf.
Vervolgens zijn we gisteren naar Borneo gevlogen en verblijven we nu op de meest rustige, groene plek waar ik ooit ben geweest.
Onze cabin heeft uitzicht op het regenwoud en s’ochtends word je wakker van spelende apen op het dak.
De do**he is buiten dus ik was deze ronde zó klaar, geen trek in een aap onder mijn waterstraal!
Ontbijten terwijl je over alleen maar boomtoppen kijkt, een verse jus erbij…Ik moet nog even niet denken aan terugkeren naar nat en grijs Nederland.
Alleen die ‘deet’ do**he voor je hier naar buiten kunt, dat ga ik zeker niet missen (ik probeer er ook even een nadeel in te gooien).
Anyway, mijn nooit vervulde wens om nog eens écht te gaan backpacken komt hier uit. Ik voel me bevoorrecht dat ik dit samen met Anne mag beleven.
Wij gaan verder met herinneringen maken en ik wens jullie ook een fijne zondag!

Hoe vat ik een week reizen samen in 3 foto’s?Okay hier is een poging voor deze zondagpost.Vandaag schrijf ik deze in Geo...
11/02/2024

Hoe vat ik een week reizen samen in 3 foto’s?
Okay hier is een poging voor deze zondagpost.
Vandaag schrijf ik deze in George Town op het eiland Penang.
Gisteren lag ik nog op het strand op Langkawi en vandaag ontdekten we deze beetje gekkige stad.
Deze stad is beroemd vanwege de street art die je op de eerste foto ziet. Op mijn stories zie je hier meer foto’s van.

De tweede foto spreekt voor zich toch?

De derde foto symboliseert dit nieuwe jaar want het is het jaar van de Draak.
Als je de symboliek opzoekt van dit jaar dan lees je onder andere dit: ‘Laat dit jaar een tijd zijn waarin we onze dromen verwezenlijken en onze levens verrijken met de inspirerende kracht van de draak.’
I’m in!
Er wordt vandaag volop Chinees Nieuwjaar gevierd dus dat betekent keihard knalvuurwerk op de meest gekke momenten.

Ik wens jullie vanuit wonderlijk Maleisië een hele fijne zondag.
En alle carnavallers heel veel plezier.
Liefs, Irma

11,5 kilo, yess gelukt!Nee, dit is niet het gewicht dat ik ben aangekomen sinds de winkel dicht is ;-)Dit is wat mijn ru...
04/02/2024

11,5 kilo, yess gelukt!
Nee, dit is niet het gewicht dat ik ben aangekomen sinds de winkel dicht is ;-)
Dit is wat mijn rugzak weegt en daar ben ik best trots op. Ik ben echt niet iemand die haar halve kast meesleept op vakantie maar een koffer vullen is echt iets anders dan een rugzak, daar gaat toch enig denkwerk aan vooraf (althans bij mij)
En nu zit alles erin wat ik mee wil nemen en als ik de tas open maak denk ik dat hij van iemand anders is…
Mijn vorige rugzak trip ging naar Japan, bijna 9 jaar geleden en toen had ik me echt niet verdiept in gewicht, hoe je een rugzak inpakt en wat je beter mee kunt nemen en beter thuis kunt laten.
Deze keer heb ik het anders aangepakt. Zo heb ik alles in ‘pakking cubes’ verdeeld waardoor ik een veel beter overzicht heb wat waar in zit.
Rogier kijkt me telkens heel meewarig aan. Er is geen vezel in hem die denkt ‘leuk, ik hang ook zo’n tas op m’n rug’.
Maar hoe lief is het dat hij Anne en mij volledig support bij onze gekke reisplannen!

O ja en dan doe ik ook nog een soort zelfexperiment om minder last van de jetlag te hebben straks. Hiervoor gebruik ik een app die ‘Timeshifter’ heet.
De app geeft aan wanneer je het beste kunt opstaan en gaan slapen. Zo zat ik dus vandaag om 6.00 uur al beneden aan een kop koffie.
Verklaar me voor gek maar ik deed het ook naar Australië en daar had ik nauwelijks last van het tijdverschil dus ook al is het een placebo effect, I’m in.

Helaas staan er ook af en toe nog wat boeren op de snelweg en vlieg ik via Brussel. Ik heb dus voor de zekerheid maar een treinticket geboekt.

Vandaag nog wat laatste dingen thuis organiseren en vooral hopen dat de dag snel voorbij is want ik ben nu wel echt, echt aan het aftellen om te vertrekken richting de mega ‘hug’ van Anne.
Als je het leuk vindt neem ik je een beetje mee op mijn reis. Houd dan zeker mijn stories in de gaten.
Fijne zondag, liefs Irma

Zo. En toen was het alweer februari. Een maand zonder kookwinkel, een maand zonder Van den Hurk.En dit lijkt mij...hoi, ...
01/02/2024

Zo. En toen was het alweer februari. Een maand zonder kookwinkel, een maand zonder Van den Hurk.

En dit lijkt mij...hoi, Britt hier🙋🏻‍♀️...een mooi moment om nog even één bericht te plaatsen. De laatste voor mij, op dit account. Want, je weet het wellicht niet, maar de afgelopen jaren kwamen de berichtjes, de stories, de filmpjes, de teksten, de nieuwsbrieven regelmatig van mijn hand. En daar heb ik écht plezier aan beleefd én ik heb er heel veel van geleerd.

Nu zou ik een heel (lang!) verhaal kunnen schrijven over de gave tijd die ik bij Van den Hurk heb gehad. En hoe ik het ga missen om over pannen te praten (misschien toch maar die 'Pannen Podcast'? Of 'Pannenmeisje.nl' opzetten?). Maar het lijkt me leuker om nu dan dat kijkje achter de schermen van de socials te geven. Aan de hand van foto's. Komt 'ie:

Foto 1 & 2: Hier zit ik thuis het logo te knutselen voor De Grote Eet- & Weet Quiz die we georganiseerd hebben (126 deelnemende teams!!). Met zelfgedroogde sinaasappels. Eigen beeld is belangrijk, vind ik. Niet uit een beeldbank, maar zelf maken, lekker persoonlijk en écht.

Foto 3: Dan kom ik meteen bij het volgende: het krijtbord. Duizenden producten zette ik op de foto. Eerst een tekst of een plaatje krijten, dan het item ervoor etaleren en *klik*
En soms gebruikten we het krijtbord zelfs 'privé', zoals je hier op de foto ziet. Tommie is de knuffel van mijn dochter Stevie. Hier zat 'ie per ongeluk nog in mijn tas🤦🏻‍♀️ en miste ze 'm.

Foto 4: Op inkoop. Naar beurzen, naar leveranciers. Altijd een feestje. Altijd met eten en drinken erbij. En altijd met veel goeie gesprekken en lachbuien onderweg. Op inkoopdagen maakte ik vaak Stories; dan kon jij ook een beetje mee op onze inkoopdag.

Foto 5: de oplettende kijker ziet het: dit krijtbord is nét even anders. Het is namelijk geen muur in de winkel, maar een deur bij mij thuis. In de corona-tijd heb ik die deur met krijtverf beschilderd om zo ook thuis aan de socials te kunnen werken. Communicatie-technisch gezien heb ik van die periode het meest geleerd. Elke dinsdagavond na een persconferentie zaten Irma en ik meteen aan de telefoon. Soms direct met goeie ideeën, soms onder het motto: 'Vijf minuutjes janken en dan, hup, de schouders eronder, wat kan er wél!'

Foto 6: de 'dagelijkse' foto's maakten we zelf, maar af en toe was er ook een toffe fotoshoot met een fotograaf. Voor zulke 'shootdagen' maakten we draaiboeken, boodschappenlijstjes en verzamelmandjes met producten uit de winkel.

Foto 7: mijn familie en vrienden hebben regelmatig even moeten wachten voor we iets konden gebruiken of voor we iets konden eten, want eerst moest ik een foto maken. Of een filmpje, zoals hier met de Cobb. Ik deed een heuse unboxing 'in het wild', compleet met jeep en kampeermoment. Niet omdat we toevallig gingen kamperen en ik dan die Cobb uit kon pakken. Nee, andersom; we gingen kamperen omdat ik dan een uitpak-video kon maken, haha!

De socials van Van den Hurk...er waren geen uitgebreide marketingplannen, wel veel creativiteit, spontane ideeën en vooral plezier. En veel 'tussendoor nog even iets plaatsen'-momentjes; zelfs in de rij bij de supermarkt of waar dan ook, als ik even ergens moest wachten.

Lieve Van den Hurk-volgers en nieuwsbrieflezers, bedankt voor al jullie likes, jullie reacties, jullie ❤️, jullie betrokkenheid.

PS heb je nog een vraag (over pannen, haha!) dan mag je 'm gerust stellen. Ik ben te vinden via Van Britt

Toch weer een volle drukke week. Ik nam onder andere een video op met Britt bij Caroline van Kooktijd in Turnhout. Leuk ...
21/01/2024

Toch weer een volle drukke week. Ik nam onder andere een video op met Britt bij Caroline van Kooktijd in Turnhout.
Leuk om jullie kennis te laten maken met deze mooie winkel en enthousiaste ondernemer. Daarna hadden Britt en ik mooi tijd om even bij te kletsen.

En we hadden vrijdag het laatste (ja nu echt) afscheid in de winkel..
We bleven maar afscheid nemen voor mijn gevoel maar afgelopen vrijdag was echt de allerlaatste keer.
Wat was het bijzonder met de familie van Mieke, mijn schoonmoeder, de échte Van den Hurken. Met mijn collega’s en Marion en Henriet, oud collega’s. Met leveranciers waar ik een speciale klik mee had, met onze jongens, de familie van Rogier, de buren, mijn familie én als klap op de vuurpijl, Karen en Anne van K’OOK!

We hadden een soort vrijmibo met homemade pizza’s. Er waren mooie woorden van mijn schoonouders, een toffe speech van Britt en nóg een keer het leuke lied van mijn collega’s en er waren weer cadeaus. Ik vond het een speciaal afscheid maar eigenlijk was het ook precies waar ik op hoopte.

Zaterdag had ik opeens tijd voor Yin Yoga én daarna nog cappuccino.
We ruimden wat restanten op van het feest en daarna gingen we onze laatste levering bezorgen, een Big Green Egg. Het werd een bijzondere avond want we waren meteen uitgenodigd om mee te eten, hoe tof is dat?

En vandaag kookte ik voor onze overburen. Donderdag maakte ik bij de kookclub een fantástische steak tartare en die mocht vanavond op herhaling.
Het laatste restje zondagavond breng ik horizontaal voor de open haard door.
Ik hoop dat jij ook een lekker weekend had.

Liefs, Irma

20/01/2024

Zoals beloofd in onze Q & A sessie nemen we je mee naar Kooktijd. Kijk maar!

Eén hele week is de winkel al dicht en ik heb het drúk gehad…Jemig wat komt er nog veel op je af als je je bedrijf sluit...
14/01/2024

Eén hele week is de winkel al dicht en ik heb het drúk gehad…
Jemig wat komt er nog veel op je af als je je bedrijf sluit.
Abonnementen en contracten die opgezegd moeten worden.
Het interieur afbreken en afvoeren (met speciale dank aan de fietsmaten van Rogier), poetsen en de administratie bijwerken.

Maar vrijdag had ik écht een Irma selfcaredag. Eerst een fijne Thaise massage en in de middag een breathwork sessie met Anneloes. Zo zou ik elke week wel aan het weekeind willen beginnen…

Aanstaande dinsdag komen er kijkers voor het huis dus dat betekent weer een grondige opruimronde, altijd fijn (als het klaar is).
En langzaam tel ik verder af naar mijn reis met Anne. Ik kijk er zo naar uit om haar weer te zien, haar vasthouden en plat knuffelen!

O ja en dan de meest gestelde vraag van deze afgelopen week: is het niet heel gek zo?
Nou het antwoord is dus gek genoeg ‘nee’.
Het is niet gek, het is goed, het is afgerond.
En nu stap ik uit m’n Pilates outfit onder de do**he en ga ik daarna een lekkere kop thee bij m’n ouders drinken.

Een fijne zondag voor jullie!

Zondagochtend, 7.07 uur. Dat is al een stuk beter dan gisterenochtend, 4.15 uur.Ik had onrustig geslapen, de nacht voor ...
07/01/2024

Zondagochtend, 7.07 uur.
Dat is al een stuk beter dan gisterenochtend, 4.15 uur.
Ik had onrustig geslapen, de nacht voor de laatste dag en werd dus idioot vroeg wakker.
Vandaag, dacht ik meteen, doe ik de laatste keer de winkel open…en ook voor de laatste keer dicht. Hoewel er nog steeds nul twijfel is over mijn beslissing is zo’n laatste, allerlaatste keer toch best een ding.
En net als vorige week zaterdag, toen ik afscheid nam van mijn collega’s, van de winkel hoe hij was, was het gisteren ook goed. Afgerond. Klaar.

Ik zag een beetje op tegen de leegverkoop. Was bang dat er geen enkele leuke klant meer zou komen en alleen maar koopjesjagers.
Het tegendeel was waar en hoe ontzettend tof maakte dat de afgelopen twee dagen.
Vrijdag stond er rond half elf een rij voor de kassa die in de Efteling niet zou misstaan…
En ook zaterdag heb ik tot het allerlaatst fans zien vertrekken met aankopen waar ze nog helemaal happy van werden en ik dus ook.

Meteen om vijf uur werden alle kasten, rekken en stellingen opgehaald. Ook deze zijn allemaal gekocht door bekende klanten die een mooi stukje Van den Hurk thuis hebben staan nu.
Het enige meubelstuk dat nog geen nieuw ‘thuis’ heeft gevonden is de allermooiste (maar wel hele grote) kast waar onze food in stond.
Mocht je hier nog iemand voor weten dan tip ze zeker, hij mag voor een mooi bedrag naar een nieuwe eigenaar.

Nadat alles was opgehaald draaide ik voor de laatste keer de deur dicht en stond Rogier klaar met een fles bubbels. Zittend op de toonbank heb ik met tranen in mijn ogen geproost met hem op de winkel, op alles wat was en wat in ons geheugen gegrift staat én op ons nieuwe leven.

Ik neem dus afscheid als Irma van Van den Hurk maar ik blijf jullie op zondag de komende tijd nog een beetje bijpraten.
Omdat ik het leuk vind maar ook omdat me dat al herhaaldelijk is gevraagd.
Tot volgende week dus en heb vandaag een fijne.
Liefs Irma

Morgen, vrijdag 5 januari en zaterdag 6 januari is de restanten verkoop.Alles mag, of eigenlijk moet weg dus ik zou zeke...
04/01/2024

Morgen, vrijdag 5 januari en zaterdag 6 januari is de restanten verkoop.
Alles mag, of eigenlijk moet weg dus ik zou zeker nog even jouw koopje komen scoren.

Dus ben ik nu de winkel aan het opruimen. Ook alle manden, kistjes en bordenrekken zijn morgen te koop.
O ja, de bloemen van Sia die we voor de etalages gebruikten krijgen ook een klein prijsje.

Ik ga nog even door en deel straks nog wat items via stories en dan zie ik je morgen!

Theeliefhebbers opgelet!Hoe gaaf is de combi van thee en chocolade? Ik was dan ook blij toen De Smaak ‘ja’ zei toen ik z...
02/01/2024

Theeliefhebbers opgelet!
Hoe gaaf is de combi van thee en chocolade?
Ik was dan ook blij toen De Smaak ‘ja’ zei toen ik ze vroeg om onze thee over te nemen.

Zojuist heb ik dan ook symbolisch ons thee assortiment overgedragen aan Ilse van De Smaak.

Vanaf 7 februari kun je zowel in Eersel als in Bladel jullie vertrouwde zakjes met theesmaken zoals white champagne, open haard, geheim van Toetanchamon bij hun kopen.
En uiteraard bestel je vanaf dat moment ook je favoriete thee om ter plekke van te genieten!

Adres

Dijk 3
Eersel
5521AW

Openingstijden

Dinsdag 10:00 - 17:00
Woensdag 10:00 - 17:00
Donderdag 10:00 - 17:00
Vrijdag 10:00 - 17:00
Zaterdag 10:00 - 17:00

Telefoon

0497512341

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Van den Hurk nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Van den Hurk:

Delen