01/02/2024
Zo. En toen was het alweer februari. Een maand zonder kookwinkel, een maand zonder Van den Hurk.
En dit lijkt mij...hoi, Britt hier🙋🏻♀️...een mooi moment om nog even één bericht te plaatsen. De laatste voor mij, op dit account. Want, je weet het wellicht niet, maar de afgelopen jaren kwamen de berichtjes, de stories, de filmpjes, de teksten, de nieuwsbrieven regelmatig van mijn hand. En daar heb ik écht plezier aan beleefd én ik heb er heel veel van geleerd.
Nu zou ik een heel (lang!) verhaal kunnen schrijven over de gave tijd die ik bij Van den Hurk heb gehad. En hoe ik het ga missen om over pannen te praten (misschien toch maar die 'Pannen Podcast'? Of 'Pannenmeisje.nl' opzetten?). Maar het lijkt me leuker om nu dan dat kijkje achter de schermen van de socials te geven. Aan de hand van foto's. Komt 'ie:
Foto 1 & 2: Hier zit ik thuis het logo te knutselen voor De Grote Eet- & Weet Quiz die we georganiseerd hebben (126 deelnemende teams!!). Met zelfgedroogde sinaasappels. Eigen beeld is belangrijk, vind ik. Niet uit een beeldbank, maar zelf maken, lekker persoonlijk en écht.
Foto 3: Dan kom ik meteen bij het volgende: het krijtbord. Duizenden producten zette ik op de foto. Eerst een tekst of een plaatje krijten, dan het item ervoor etaleren en *klik*
En soms gebruikten we het krijtbord zelfs 'privé', zoals je hier op de foto ziet. Tommie is de knuffel van mijn dochter Stevie. Hier zat 'ie per ongeluk nog in mijn tas🤦🏻♀️ en miste ze 'm.
Foto 4: Op inkoop. Naar beurzen, naar leveranciers. Altijd een feestje. Altijd met eten en drinken erbij. En altijd met veel goeie gesprekken en lachbuien onderweg. Op inkoopdagen maakte ik vaak Stories; dan kon jij ook een beetje mee op onze inkoopdag.
Foto 5: de oplettende kijker ziet het: dit krijtbord is nét even anders. Het is namelijk geen muur in de winkel, maar een deur bij mij thuis. In de corona-tijd heb ik die deur met krijtverf beschilderd om zo ook thuis aan de socials te kunnen werken. Communicatie-technisch gezien heb ik van die periode het meest geleerd. Elke dinsdagavond na een persconferentie zaten Irma en ik meteen aan de telefoon. Soms direct met goeie ideeën, soms onder het motto: 'Vijf minuutjes janken en dan, hup, de schouders eronder, wat kan er wél!'
Foto 6: de 'dagelijkse' foto's maakten we zelf, maar af en toe was er ook een toffe fotoshoot met een fotograaf. Voor zulke 'shootdagen' maakten we draaiboeken, boodschappenlijstjes en verzamelmandjes met producten uit de winkel.
Foto 7: mijn familie en vrienden hebben regelmatig even moeten wachten voor we iets konden gebruiken of voor we iets konden eten, want eerst moest ik een foto maken. Of een filmpje, zoals hier met de Cobb. Ik deed een heuse unboxing 'in het wild', compleet met jeep en kampeermoment. Niet omdat we toevallig gingen kamperen en ik dan die Cobb uit kon pakken. Nee, andersom; we gingen kamperen omdat ik dan een uitpak-video kon maken, haha!
De socials van Van den Hurk...er waren geen uitgebreide marketingplannen, wel veel creativiteit, spontane ideeën en vooral plezier. En veel 'tussendoor nog even iets plaatsen'-momentjes; zelfs in de rij bij de supermarkt of waar dan ook, als ik even ergens moest wachten.
Lieve Van den Hurk-volgers en nieuwsbrieflezers, bedankt voor al jullie likes, jullie reacties, jullie ❤️, jullie betrokkenheid.
PS heb je nog een vraag (over pannen, haha!) dan mag je 'm gerust stellen. Ik ben te vinden via Van Britt