Bloemendroom.nl

Bloemendroom.nl Bloemenwinkel
Bloemen van dichterbij dan van ver weg
Bloemen van de veiling en uit eigen tuin

20/06/2026

Wat een bijzonder weekend 🙃.

Met deze temperaturen verwacht ik geen drukte en zoals altijd ben ik blij met elke klant die de drempel over stapt.

Maar als het erop lijkt dat ik wat bloemen overhoud, is het ook mooi om te kunnen geven. Zoals aan de 'klusjesman' die vorige week op eigen initiatief even de houder van mijn vlag beter vast maakte. Zijn vrouw zal er vast van kunnen genieten. Het is mijn manier van bedanken.

Of het onverwachte rouwwerk en de blik in de ogen van de klant bij het resultaat.

Of de klant die oprecht blij is met wat kleine bloemetjes, vooral van eigen teelt, die over waren en ze even op mocht komen halen vlak voor sluiting.

Of de klant die extra moeite deed (moeder van 2 heel jonge kinderen) om sinds 2 maanden weer langs te komen.

Of de klant die even komt zeggen, dat ze met het boeket goed op de fiets is overgekomen een dorp op 15km van mijn winkel.

Of, of, of.... Het is bijzonder, in mooie zin, om de winkel te kunnen hebben. En jullie als klanten!

En ondertussen bloeit de eerste gezaaide Dahlia die (nog 😉) in mijn bezit is. Beetje paars. En zoals te verwachten was, een open bloem. De bijen zijn er gek op, want zo kunnen ze goed bij het stuifmeel.

En als je je afvraagt wat dat grijs-witte op de achtergrond is?! Dat is Simba. Die ligt al 2,5 dag op wacht voor Chapo. Die naar ik aanneem, weer aan de boemel is. Hopelijk heeft ie het leuk 😉. Ik hoorde laatst dat ze wel tot 5km vanaf huis kunnen scharrelen 😉🤣😅😅.

En nu maar hopen op iets minder regen tegelijktijd, want de plassen stonden vanmorgen weer achter in de winkel 🙃.

Nog 2 weekenden en dan ga ik met zomersluiting. Waarbij het het plan is om het laatste weekend, zoals het inmiddels een traditie lijkt te worden, op eigen teelt open te gaan.

Ik heb de bloemetjes buiten gezet!In   Welkom! 😊
20/06/2026

Ik heb de bloemetjes buiten gezet!

In

Welkom! 😊

Mijn eerste, 100% van eigen teelt, liggend rouwboeket.Gisterenmiddag stapte een dame binnen of ik een rouwwerk kon maken...
20/06/2026

Mijn eerste, 100% van eigen teelt, liggend rouwboeket.

Gisterenmiddag stapte een dame binnen of ik een rouwwerk kon maken. Tijdens het gesprek over de verwachtingen en mogelijkheden kwamen we hierop uit. En dus met alles van eigen teelt. Dát was duidelijk de opdracht. Daarom vanmorgen nóg een rondje tuin gedaan. Sommige bloemen zijn nog wat vers / in knop, maar de plechtigheid is maandag. En de natuur is de natuur, hè?! Na afloop gaat het boeket met de klant mee naar huis.

De dame wilde ook graag een lijstje met wat erin verwerkt is. Ik heb voor haar genoteerd: Sanguisorba / Pimpernel, Korenbloem, Cosmea, Eryngium, Ammi Majus, prei, Sphaerocephalon (trommelstok), Orlaya, tarwe, Delphinium, Monarda, Leonotis, Lysimachia en Rudbeckia.

Zie jij nog andere soorten?

18/06/2026

Wahooooo!

De eerste, gezaaide Dahlia van Bloemendroom BLOEIT!

En wat voor eentje.

Mag ik weer uw rapportcijfers?

Zó benieuwd naar de andere 300(?) ... 😂😅🤣.

Morgen gaan zowel de planten in knop mee als de kleinere zaailingen.

Tot morgen? Of overmorgen?

Woei! Ik kan niet wachten!De eerste gezaaide Dahlia's van 2026 gaan bijna bloeien!En erachter o.a. in die gele krat, zie...
17/06/2026

Woei! Ik kan niet wachten!

De eerste gezaaide Dahlia's van 2026 gaan bijna bloeien!

En erachter o.a. in die gele krat, zie je de verspeende Leeuwebekjes... nog ruim 250 stuks 😬.

Zijn er bij de klanten die de Dahlia's gekocht hebben al knoppen te zien? Als je de plant getopt hebt boven de dubbele set bladeren, duurt het natuurlijk iets langer.

Ik ben héél benieuwd! Ook daarvan staan er denk wel meer dan 200 planten van in potjes.

Ik kan geen potjes meer zien 🤣😅😂.

In het kader van durf te vragen: wie heeft dit soort kleine kurkjes ongebruikt in de keukenla liggen?Voor mijn professio...
16/06/2026

In het kader van durf te vragen: wie heeft dit soort kleine kurkjes ongebruikt in de keukenla liggen?

Voor mijn professionele bakken- en potjes-systeem, die ik een aantal jaar terug van de Judith kreeg, zoek ik deze kurkjes. Daarmee kan ik de bakken reguleren met be- en afwateren.

Heeft iemand ze toevallig ongebruikt liggen? Ik kan ze nergens vinden ...

Als je weet dat je als ondernemers een klik hebt ...Een paar jaar terug heb ik Ernst van het  opgezocht op een markt in ...
16/06/2026

Als je weet dat je als ondernemers een klik hebt ...

Een paar jaar terug heb ik Ernst van het opgezocht op een markt in Rijssen. Toen had hij 'alleen' nog de kiemgroenten...Nu al ruim 1 jaar een héél mooie winkel.

En als je dan 15 jaar getrouwd bent en via een (roei-)vriendin op een ludiek cadeautje komt voor je man (inside huwelijks-joke), is het éindelijk tijd om eens langs te gaan.

En het mooie is ook nog, dat Ernst aanbood dat mijn flyer gerust bij hem in de winkel mag liggen. Mooi aanbod en iets waar ik laatst met een vaste klant ook al over stond te brainstormen: naast de non-profit goede doelen zoals de folder van en Stichting Equator Medicare, het uitwisselen van flyers met gelijkgestemde ondernemers.

Dus... vanaf komend weekend liggen Ernst zijn mooie flyers bij Bloemendroom! Spoedig die van mij bij hem.

Super, Ernst!

15/06/2026
Oooooh... hier word ik zó blij van! Een stukje resthout, een mooi draadje, een reageerbuisje en de schoonheid van een en...
12/06/2026

Oooooh... hier word ik zó blij van!

Een stukje resthout, een mooi draadje, een reageerbuisje en de schoonheid van een enkele bloem.

Word jij hier blij van?

Adres

Almelo
7607BC

Openingstijden

Vrijdag 09:30 - 17:00
Zaterdag 09:30 - 17:00

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Bloemendroom.nl nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen

Type