20/06/2026
Wat een bijzonder weekend 🙃.
Met deze temperaturen verwacht ik geen drukte en zoals altijd ben ik blij met elke klant die de drempel over stapt.
Maar als het erop lijkt dat ik wat bloemen overhoud, is het ook mooi om te kunnen geven. Zoals aan de 'klusjesman' die vorige week op eigen initiatief even de houder van mijn vlag beter vast maakte. Zijn vrouw zal er vast van kunnen genieten. Het is mijn manier van bedanken.
Of het onverwachte rouwwerk en de blik in de ogen van de klant bij het resultaat.
Of de klant die oprecht blij is met wat kleine bloemetjes, vooral van eigen teelt, die over waren en ze even op mocht komen halen vlak voor sluiting.
Of de klant die extra moeite deed (moeder van 2 heel jonge kinderen) om sinds 2 maanden weer langs te komen.
Of de klant die even komt zeggen, dat ze met het boeket goed op de fiets is overgekomen een dorp op 15km van mijn winkel.
Of, of, of.... Het is bijzonder, in mooie zin, om de winkel te kunnen hebben. En jullie als klanten!
En ondertussen bloeit de eerste gezaaide Dahlia die (nog 😉) in mijn bezit is. Beetje paars. En zoals te verwachten was, een open bloem. De bijen zijn er gek op, want zo kunnen ze goed bij het stuifmeel.
En als je je afvraagt wat dat grijs-witte op de achtergrond is?! Dat is Simba. Die ligt al 2,5 dag op wacht voor Chapo. Die naar ik aanneem, weer aan de boemel is. Hopelijk heeft ie het leuk 😉. Ik hoorde laatst dat ze wel tot 5km vanaf huis kunnen scharrelen 😉🤣😅😅.
En nu maar hopen op iets minder regen tegelijktijd, want de plassen stonden vanmorgen weer achter in de winkel 🙃.
Nog 2 weekenden en dan ga ik met zomersluiting. Waarbij het het plan is om het laatste weekend, zoals het inmiddels een traditie lijkt te worden, op eigen teelt open te gaan.