Stutteri Kondrup

Stutteri Kondrup Stutteri Kondrup har visionen om at avle springheste af den højeste kvalitet.

Sidste år er gået på hæld, og forhåbentligt er alle kommet godt igang med 2023 🎉 2023 bliver året, hvor stutteriet får s...
02/01/2023

Sidste år er gået på hæld, og forhåbentligt er alle kommet godt igang med 2023 🎉

2023 bliver året, hvor stutteriet får sit første 3. generationsføl - et føl jeg glæder mig utroligt meget til!
Det bliver også årets første føl, og nu hvor det nye år er kommet må det være passende med årets terminsliste 🐎

11. april - Khediva by CK e. Clarimo/Kannan/Baloubet du Rouet drægtig med Diamant de Semilly.

13. maj - Biscotta d’ive e. Berlin/Quidam de Revel/Landgraf drægtig med Aganix du Seigneur.

4. juni - Maluba by CK e. Cabrio Z/Lanciano/Goldfinger drægtig med Utamaro d'Ecaussines.

Hvorfor faldt valget af hingstene nu på dem, slm det gjorde?

For Khedivas vedkommende valgte jeg Diamant fordi han bidrager med flere ting, som jeg godt kunne tænke mig. Bl.a. giver han ofte noget størrelse, og da Diva selv er en smart og ædel model, kan hun godt tåle at han formentlig avler til den lidt mere kraftige side. Så har jeg altid drømt om at lave en Diamant, og når jeg så har den mest ridelige stamme, så sker der heller ikke noget ved at han får tilført mere blod.

Biscotta har jeg valgt Aganix du Seigneur til, fordi han avler meget ædelt, og jeg ønsker mig at forædle hendes afkom. Han giver efter sigende en hel del blod videre, men hendes afkom har indtil nu været ganske fornuftige i sind, så jeg er meget spændt på kombinationen.

Til Maluba har jeg valgt Utamaro d'Ecaussines til primært fordi, at hun er en rimelig stor hest. Han er selv lille, og det bliver kun hans anden årgang, så man ved endnu ikke rigtigt hvordan han avler. Men jeg håber på at han hjælper til at gøre afkommet mindre i størrelse, og så er jeg vild med Utamaros hurtige måde at afvikle sine galopspring og spring på, så det er også noget af det jeg håber på, at han giver videre.

Nu skal man også snart til at beslutte hingste til hopperne i år. Jeg ved ikke om Khediva og Maluba skal have et føl mere - det afhænger bl.a. om de får et hoppeføl eller hingsteføl i år (piiist - bliver Diamanten et hingsteføl, så er den til salg - noget der generelt dækker alle mine hingsteføl 🐴).

Jeg skal helt sikkert ifole Tinkerbell by CK e. Tangelo vd Zuuthoeve/Berlin. Selvfølgelig hendes mor Biscotta og så håber jeg at det lykkes at få Centibetia e. Baloubet du Rouet/Cento/Sandro fol igen i år, selvom hun jo er ved at være en ældre dame.

Så der er lidt at spekulere over de næste par måneder. Hvilke hingste venter du føl efter i år?

Billedet er af Khediva som føl 🐴

Ind i mellem er det rart, at det går nemt og godt med ifolingerne. Det sker jo langt fra altid - så i dag er det fantast...
27/06/2022

Ind i mellem er det rart, at det går nemt og godt med ifolingerne. Det sker jo langt fra altid - så i dag er det fantastisk at Biscotta d’ive Z e. Berlin/Quidam de Revel er konstateret drægtig med Aganix du Seigneur (e. Ogano Sitte/Chellano Z) efter kun en inseminering. Aganix er en hingst, som måske ikke er så kendt herhjemme, men han er helt ekstremt populær i udlandet. Så denne her glæder jeg mig rigtig meget til!

Khediva e. Clarimo/Kannan/Baloubet du Rouet var heldigvis stadig drægtig med Diamant de Semilly her på 46. dagen 😄
Her skulle der også kun en inseminering til 👌🏻

Dagens mindre gode nyhed er at den lille Utamaro desværre ikke længere hang fast i Maluba, så her er det på den igen. Men da den drægtighed heller ikke så rigtigt ud fra start, så det er ikke til den helt store overraskelse.

Centibetia mangler stadig at fole, så der går lige lidt endnu, før vi kan begynde at inseminere på hende.

Billedet er den lille forhåbentligt kommende superstjerne efter Aganix og Biscotta 😄

29/05/2022

Nu begynder mine afkom at have nået en alder, hvor de begynder at kunne lave lidt. Det betyder også, at jeg begynder at modtage lidt nyt på dem 😄

Biscolata by CK e. Harley VDL/Berlin/Quidam de Revel er blevet tre år og er blevet tilredet, som jeg har fået en fin video af 😄 Jeg glæder mig så meget til at se hende på stævnebanerne til næste år 🤞🏻

I dag modtog jeg en løsspringningsvideo på mit 2. generationsafkom Khedive by CK e. Eldorado vd Zeshoek/Kannan/Baloubet du Rouet. Jeg er desværre selv lidt bagud, så har ikke selv fået løssprunget hans storesøster - men det glæder mig at se at mormor Centibetias super gode og virkelig hurtige forbensteknik er gået videre til Kubalua og at det også er gået videre til Khedive!

Videoen er af kun 2-årige Khedive 😄

Tusind tak for begge updates - de er virkelig værdsat 😄

I går fik vi konstateret årets første drægtige hoppe! Det er med stor spænding at vi venter vores første 3. generation! ...
29/05/2022

I går fik vi konstateret årets første drægtige hoppe!
Det er med stor spænding at vi venter vores første 3. generation!
Khediva by CK e. Clarimo/Kannan/Baloubet du Rouet er drægtig med Diamant de Semilly, som er en hingst, jeg altid gerne har ville prøve at bruge!
Oven i det er hendes mor Kubalua også begyndt at gøre det rigtigt godt ude til stævnerne, så det kan ikke være bedre!

Khedivas terminsdato er 11. april 2023 🤞🏻

Natten gav ikke meget søvn - men til gengæld gav den et nyt føl til farmen! Det var dejligt med en helt normal foling! D...
14/05/2022

Natten gav ikke meget søvn - men til gengæld gav den et nyt føl til farmen!

Det var dejligt med en helt normal foling! Det blev til et meget livsglad hoppeføl e. Varihoka du Temple/Berlin/Quidam de Revel. Hun er ud af en stamme med mange S-heste, herunder OL-hesten For Passion d’ive Z, der deltog i Tokyo.

Så nu er to ud af tre føl kommet til - den sidste har først termin 7. juli, så der er lidt tid til endnu, før alle føl forhåbentligt er ankommet sunde og raske 🤞🏻

Endelig fik ham her et navn! D. 28. marts kom han til verden under en dramatisk foling, hvor det er ret uforståeligt, at...
19/04/2022

Endelig fik ham her et navn!

D. 28. marts kom han til verden under en dramatisk foling, hvor det er ret uforståeligt, at både hoppe og føl overlevede og ikke mindst at de begge to ikke havde nogen mén. Men midt i alt uheldet, så var vi alligevel så heldige.

Han er mit første føl på Dithmarsia e. Clarimo/Con Air, som jeg rider 150 cm på, og er dermed også stutteriets første ET-føl.

Jeg kan gode lide at finde på navne til mine føl, som ingen andre eller kun ganske få andre heste hedder. Det lykkes ikke altid, men det er det denne gang!

Byd velkommen til Tortuga by CK e. Todt un Prince Ask! 😍

World Cup-blod i årerne - ikke kun via sin far Baloubet du Rouet, har stutteriets stamhoppe Centibetia World Cup-blod i ...
10/04/2022

World Cup-blod i årerne - ikke kun via sin far Baloubet du Rouet, har stutteriets stamhoppe Centibetia World Cup-blod i årerne. I år er hesten Chacolu også til start i World Cup finalen, og han er ud af samme hoppestamme.

Ude i Chacolu’s fjerde led finder vi Gwendina, som er Centibetia’s mormor.

Dengang jeg købte Centibetia for 15 år siden, var der ikke så meget kendt på hoppestammen - men der må man sige der er kommet siden! Så det er fantastisk at være en del af en stamme, som har udviklet sig så fantastisk.

I år venter jeg en Tangelo vd Zuuthoeve på Centibetia, som det eneste på denne stamme. Men hendes barnebarn e. Clarimo/Kannan skal selv ifoles, så næste år venter jeg forhåbentligt to afkom på denne stamme 🤞🏻

Centibetias helbror, som har opnået helt fantastiske resultater! Han har bl.a. vundet flere 2* Grand Prix’er, 150 cm kla...
11/09/2021

Centibetias helbror, som har opnået helt fantastiske resultater! Han har bl.a. vundet flere 2* Grand Prix’er, 150 cm klasser og placeret i op til 155 cm 3* Grand Prix 👌🏻 Foruden de gode resultater, som beskrives herunder 💪🏻

Baloucento 2 appreciation post! Balou has been an incredible member of the Whipstick Farm family since partnering up with Ailish in 2017. Together they achieved many impressive results, including Champion of the WEF Hermes U25 Grand Prix series and two Team Gold medals at Young Riders🌟 We are so lucky to have Balou in the family and love that we can share him with our Whipstick crew💚

04/09/2021

Så er det i aften det gør løs på elitefølauktionen! Det er nu tredje gang, at vi har et føl med, og vi synes ham her er helt fantastisk 🤩
Clarimo/Baloubet du Rouet/Cento på en meget ridelig hoppe - hvad mere kan man ønske sig 😍 Han har det skønneste temperament, han galopperer fantastisk og så er der tonsvis af præstationer i stammen!
Vi glæder os til en aften i avlernes tegn 😄

Så lykkedes det at få fuldt hus i år! Det betyder at vi venter følgende føl til næste år: Termin 26. marts 2022 Todt un ...
23/08/2021

Så lykkedes det at få fuldt hus i år!

Det betyder at vi venter følgende føl til næste år:

Termin 26. marts 2022
Todt un Prince Ask/Clarimo/Con Air (ET) - moren går S og deltog til DM for senior i år, og er ud af en af de gode tyske holstenerstammer 💪🏻

Termin 23. maj 2022
Varihoka du Temple/Berlin/Quidam de Revel - moren havde dyreste hest på auktion i Wellington i år. Den blev solgt for 3,1 mio. DKK. Yderligere har hun to søskende, der har gået 145-150 cm samt to kårede brødre, samt deltagelse til OL 2020 tæt på i familien 💪🏻

Termin 7. juli 2022
Tangelo vd Zuuthoeve/Baloubet du Rouet/Cento - moren har gået 140 cm, og har både en hel- og en halvbror, der har gået 160 cm, og der er utallige 145-160 cm heste i stammen 💪🏻

Et styks drægtig rugehoppe på 78. dagen! 😄Glæder mig så meget til at se denne kombination efter  un Prince Ask og på hop...
13/07/2021

Et styks drægtig rugehoppe på 78. dagen! 😄

Glæder mig så meget til at se denne kombination efter un Prince Ask og på hoppen Dithmarsia efter Clarimo/Con Air, og det er ikke blevet mindre spændende efter at Dithmarsia gik sin første 150 cm klasse på Stutteri Ask i søndags!

Nu håber jeg bare at resten af drægtigheden forløber uden problemer, og der kommer et rask og velskabt føl ud om ca. 9 måneder 🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Drømmen er uden tvivl et hoppeføl til at føre Dithmarsias hoppestamme videre, men det vigtigste er et levende og sundt føl 🐴

Et styks drægtig rugehoppe på 78. dagen! 😄Glæder mig så meget til at se denne kombination efter Todt un Prince Ask og på...
13/07/2021

Et styks drægtig rugehoppe på 78. dagen! 😄

Glæder mig så meget til at se denne kombination efter Todt un Prince Ask og på hoppen Dithmarsia efter Clarimo/Con Air, og det er ikke blevet mindre spændende efter at Dithmarsia gik sin første 150 cm klasse på Stutteri Ask i søndags!

Nu håber jeg bare at resten af drægtigheden forløber uden problemer, og der kommer et rask og velskabt føl ud om ca. 9 måneder 🤞🏻🤞🏻🤞🏻 Drømmen er uden tvivl et hoppeføl til at føre Dithmarsias hoppestamme videre, men det vigtigste er et levende og sundt føl 🐴

Adresse

Lille Lyngbyvej 9
Lille Lyngby
3320

Telefon

28301237

Internet side

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Stutteri Kondrup sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Del