31/03/2026
At syning kan være terapi, har jeg aldrig været i tvivl om. 🥰
For 14 år siden hjalp syning mig ud af en fødselsdepression. Det kom der et firma ud af, hvor jeg syede produkter til små børn.
Under Corona gjorde jeg det igen - og det blev starten på Fru C, som nu er mit fleksjob.
Jeg har snart været sygemeldt i 1.5 måned. Og det er vel livets små og store bump, der har pustet til min stressfølsomme krop.
Der gik et par uger, før der kom overskud til syning. Mit eneste krav er:
🌺 Jeg skal sy noget for min egen fornøjelse. Uden at skulle tænke Fru C, overlocker, SoMe, markedsføring osv ind.🌺.
Først var overskuddet til at sy de forhæng og gardiner, som jeg længe gerne ville sy.
Så var det mit tryghedsstof: jersey. Det kom der 3 bluser ud af.
Nu er jeg klar til næste trin, hvor min hjerne begynder at visualisere og være kreativ.
🤩 Jeg vil nemlig sy produkter til at organisere mit syværelse. Hvad der kommer ud af det, aner jeg ikke. Men jeg glæder mig til processen.
Og jeg må kun sy, når jeg har lyst og overskud 👍.
Som uddannet matemaiklærer nyder jeg at lave mine egne skabeloner - med pen, papir, lineal og lommeregner. Gang i pythagoras, keglesnit og cirklens omreds.
Hvornår jeg vender tilbage til Fru C, ved jeg ikke. Men jeg ved, at jeg kommer tilbage. Og jeg er godt på vej 🌺