26/07/2020
Kære alle sammen !
Madeventyret i Madskolen Jorden Rundt har været fuld af oplevelser. Det rullende verdenskøkken ved Irene og Benjamin er stille og roligt lukket ned, da andre arbejdsopgaver kalder. Vi runder af med en hilsen til jer alle sammen med et udvalg af fotos, der på bedste vis formidler de mange oplevelser med mad og mennesker vi har haft igennem 6 år. Tak til alle jer, der har været med os; helt inde i maskinrummet, hvor vi gik i lære i skolekøkkenet sammen med kok og underviser Benjamin Bay Carlsen og til alle jer, der i øvrigt har været med til at fremstille og formidle en bæredygtig, social, grøn og velkrydret madkultur!
Det har været berigende på en måde, der er svær at beskrive
Grundstenen til Madskolen, blev lagt i Foreningshuset Sundholsmvej 8 på Amager, med en gruppe lokale kvinder med rødder i det tyrkiske, marokkanske, irakiske og somaliske køkken, og rygtet spredte sig hurtigt om det rullende verdenskøkken. De valgte fotos, viser alle de bedste minder fra undervisning i at lave folkekøkken og fællesspisninger i boligafdelinger og verdensmad i storkøkkenet, til street-food og cateringjobs og madworkshops i alle mulige tænkelige samarbejder med innovative, kulturelle, grønne og sociale aktører i København; Som fx: Amagerbro Helhedsplan, Partnerskabet, boligafdelinger i Høje Taastrup og Helsingør, Byhøst, Kompasset v. Kirkens Korshær, Kofoeds Skole, Fabrikken For Kunst og Design, Bo&Gro, Frugtformidlingen, Frivilligcentret Amager, Miljø Centeret Amager, Copenhagen Cooking & Foodfestival, den grønne tænketank Concito, Sharingcph, og her til slut; Områdefornyelsen i Kulbanekvarteret med projekt Dyrk, Nyd og Spis
Vi kan med stolthed se, at den udveksling af retter og madkultur vi satte i gang for 6 år siden, har skabt ringe i vandet til nutidens madmøder som vej til godt samvær, bæredygtighed og læring
Vi ses der ude omkring måltidet
Kærlige, gastronomiske og grønne hilsner fra Irene og Benjamin