På vores Facebook-side håber vi at kunne vise dig Albertslund fra forskellige vinkler, indrage dig i byens liv og hjælpe dig med at finde den information du søger. På Facebook-siden går vi i dialog omkring tiltag i kommunen. Vi ”snakker” om spændende begivenheder og store events, små kulturtiltag, som du ville kunne have glæde af at deltage i, hverdagsudfordringer, borgerservice, sætter ansigt på
kommunens mange medarbejdere og borgere og alt det andet, der hører under det at bo, leve og arbejde i Albertslund Kommune. I Albertslund Kommune er vi godt 28.000 borgere. Her på siden snakker vi om alt det, der er vigtigt for både dig, mig og din nabo. Derfor vil og skal der være plads til en masse forskellige emner, der interesserer os alle. Deltag i snakken
Du er mere end velkommen til at stille spørgsmål, komme med tips, dele dine Albertslund-hemmeligheder og sætte fokus på spændende tiltag, som flere ville kunne have glæde af at kende til. Ris & ros er selvfølgelig en naturlig del af snakken – så længe at begge dele bliver leveret i en god og konstruktiv tone. Du kan også altid bare være med på en kigger og i stedet lade dig inspirere af det indhold, vi deler her på siden. Holdet bag skærmen
Siden bliver styret af vores Facebook-team fra Kommunikationsafdelingen i Albertslund Kommune, der med god hjælp fra medarbejdere og albertslundere fortæller om kommunens mange forskellige aktiviteter, tilbud og gode historier. I Facebook-teamet følger vi med i kommentarer, besvarer gerne spørgsmål eller hjælper dig på vej i den rigtige retning, hvis vores viden ikke rækker. Facebook-siden erstatter dog ikke kommunens hjemmeside www.albertslund.dk, og derfor vil du en gang i mellem også skulle svinge forbi vores hjemmeside for at finde de informationer, afdelinger, formularer eller lignende, du nu måtte lede efter. Hvis din kommentar kræver et svar, svarer vi så hurtigt som muligt – men hav lige lidt tålmodighed om aftenen og i weekenden. Vi skal nok svare; det sker bare almindeligvis inden for normal arbejdstid. Kan vi ikke skaffe dig svar med det samme, skal du nok høre fra os hurtigst muligt – en gang i mellem tager det lidt tid at grave de rigtige informationer frem, og vi vil hellere give dig det rigtige svar ved at bruge lidt ekstra tid, end ved at sende forkerte informationer. Kommer der spørgsmål, der kræver sagsbehandling, vil vi henvise til en relevant afdeling. Sagsbehandling hører ikke til her på siden, og vi fraråder generelt, at du opslår personlige oplysninger eller skriver om personsager på væggen. Husregler
Vores Facebook-side skal være rar at besøge, ligesom det skal være muligt for alle at debattere og skrive kommentarer på siden. Derfor har vi lavet et sæt husregler, så alle kan føle sig godt tilpas. Vi synes selv, at vores spilleregler er lige ud af landevejen og nemme at overholde. Men skulle du være i tvivl, så læs lige med her, så der ikke opstår misforståelser.
- Vi modtager gerne både ris, ros, kritik og forslag til forbedringer – så længe dine indlæg er konstruktive, og tonen er god og respektfuld.
- Kommentarer, billeder eller links til indhold, der er injurierende, racistisk eller i strid med loven, er ikke tilladt på siden.
- Vi frabeder os kommentarer af kommerciel karakter, eller som udelukkende har salg for øje.
- Facebook-siden er ikke et forum for at fremme politiske holdninger, partier eller partipolitiske sager. Ved sager af denne karakter vil vi så vidt muligt henvise til, at debatten tages på de politiske partiers egne Faceook-sider – enten de nationale eller de lokalpolitiske.
- Skriv ikke personlige oplysninger om hverken dig selv eller andre. I tilfælde af, at vores spilleregler bliver brudt, tillader vi os at slette indlægget. Og i yderste tilfælde blokerer vi personer, der ikke overholder vores guidelines. Vi forbeholder os ret til uden videre at slette ”personlige/personfølsomme/personhenførbare oplysninger”, hvis det skulle forekomme på siden. Sagsbehandling hører ikke til på Facebook
Vi behandler ikke specifikke borgersager her på siden – blandt andet fordi vi ikke vil risikere at offentliggøre personfølsomme oplysninger i et offentligt forum. Du kan i stedet kontakte omstillingen hos Albertslund Kommune eller henvende dig til Borgerservice. Og så hjælper vi dig selvfølgelig gerne i den rigtige retning, så du får fat i en relevant kontaktperson.