Owaster.se

Owaster.se Vi är dedikerade och engagerade för att göra vår del för att minska det ekologiska fotavtrycket och mängden avfall vi genererar.

Följ med oss på vägen mot en hållbar värld.

Jag är tillbaka på Formex! Jag är så HIMLA glad och tacksam just nu. För alla fina möten, djupa samtal, nya beställninga...
21/01/2026

Jag är tillbaka på Formex!

Jag är så HIMLA glad och tacksam just nu. För alla fina möten, djupa samtal, nya beställningar och för att så många av mina fantastiska återförsäljare har fyllt på igen 💚

Extra stolt är jag över att vara en station på Sustainability Walk under .se – ledd av .se . Att få visa mina hållbara produkter i det sammanhanget betyder enormt mycket för mig och för oWaster

Kom förbi, säg hej, känn, kläm och prata hållbar vardag med mig.
Vi ses på Formex!

Idag hittar ni mig bakom kassan på Långbrogård ☕💚Kom förbi, ta en fika och njut av bästa brödet från Manfred 🥖✨Och själv...
11/10/2025

Idag hittar ni mig bakom kassan på Långbrogård ☕💚
Kom förbi, ta en fika och njut av bästa brödet från Manfred 🥖✨

Och självklart finns mina ekologiska, zero waste-produkter här också – perfekta för dig som vill leva lite mer hållbart 🌿

Ses snart? 🙌

Hej vänner! 🌿Den här helgen hittar ni mina produkter på Färgfabrikens höstmarknad i Stockholm – en marknad fylld av desi...
27/09/2025

Hej vänner! 🌿
Den här helgen hittar ni mina produkter på Färgfabrikens höstmarknad i Stockholm – en marknad fylld av design, konst, mat och härlig höststämning.

Jag tar med mig mina bivaxdukar, bento-påsar, tvålpåsar, ickesvampar och ickepappershanddukar – allt handgjort av återvunna material och lokalt bivax. ✨

📍 Var: , Stockholm
🗓 När: Lördag & söndag, kl. 11–17

💚 Kom förbi, kläm och känn på produkterna och passa på att snacka hållbarhet och zero waste. Perfekt tillfälle att hitta en unik present eller något fint till ditt eget hem.

På helgen är det äntligen dags att ses IRL! Jag står på takvåningen på Färgfabriken under deras stora marknadsvecka 🗓️ 2...
23/09/2025

På helgen är det äntligen dags att ses IRL!
Jag står på takvåningen på Färgfabriken under deras stora marknadsvecka

🗓️ 27–28 september kl. 11–17
📍 Färgfabriken, Stockholm

60 kr entré (gratis för barn under 16)

Takvåningen, Smedjan och gården fylls med konsthantverk, design, mat, dryck, DJs och livejazz i två dagar – och jag tar med mina hållbara produkter ♻️💚

Ses där? 🙌

12/09/2025
Äntligen! ✨Så länge har de hjälpt mig att hålla fokus, fylla på med energi och hålla balansen i livet – och nu finns de ...
06/09/2025

Äntligen! ✨
Så länge har de hjälpt mig att hålla fokus, fylla på med energi och hålla balansen i livet – och nu finns de äntligen i mitt sortiment. 🌿

🍄 Funktionella svampar – naturens egen superkraft:
• Chaga – för immunförsvaret
• Reishi – för lugn & återhämtning
• Lion’s Mane – för fokus & kreativitet

Jag är så glad att få dela detta med er – för mig är det här mer än produkter, det är en del av min vardag. 💚

👉 Finns nu i shoppen!

06/09/2025
Dag två på Formex 💚Det blev en dag full av fina samtal – både med butiker som visade intresse och till och med lade best...
28/08/2025

Dag två på Formex 💚

Det blev en dag full av fina samtal – både med butiker som visade intresse och till och med lade beställningar direkt på plats (jag erbjuder 10% rabatt under mässan 🙌).

Jag fick också prata med flera kreativa själar om möjliga samarbeten. Precis den typen av möten som ger energi och gör att man känner sig mindre ensam som liten företagare.

Jag är så tacksam till IMMA .se för möjligheten och för att de skapar en så fin och viktig monter på Formex för oss små aktörer som bidrar till hållbarhet.

Tack till alla som kom förbi idag och tog sig tid att prata återbruk, hållbarhet och framtidens lösningar. Det är just de mötena som gör allt det här så värt.

Nu ser jag fram emot sista dagen idag – med ännu fler möten, idéer och nya möjligheter!

Igår var första dagen på Formex – och jag var så trött när jag kom hem att jag inte ens orkade lägga upp något här 😅💛Men...
27/08/2025

Igår var första dagen på Formex – och jag var så trött när jag kom hem att jag inte ens orkade lägga upp något här 😅💛

Men känslan var fantastisk: att stå sida vid sida med så många fina tillverkare som alla visar sina egna kreativa lösningar för hållbarhet. Det är precis den gemenskapen som gör mig så glad att få vara här.

Nu laddar jag om med kaffe och ny energi inför nästa dag på mässan ✨

Jag är stolt över att vara en del av Re:store – ett unikt och inspirerande initiativ som tyvärr nu har behövt fatta besl...
23/08/2025

Jag är stolt över att vara en del av Re:store – ett unikt och inspirerande initiativ som tyvärr nu har behövt fatta beslutet att lägga ner butiken.

Det känns så tråkigt att ett så viktigt koncept inte har varit hållbart i längden. .se har visat att det går att tänka nytt, kombinera hållbarhet med kreativitet och skapa en plats som inspirerar oss alla till mer medvetna val.

Det här beslutet påminner oss om något ännu större: vi måste förstå att vi MÅSTE tänka om – hur vi handlar, vad vi handlar, var vi handlar och vilka verksamheter vi väljer att stötta – om vi verkligen vill rädda vår planet. Alla har vi ett personligt ansvar, och när initiativ som Re:store inte kan bära sig i vårt samhälle visar det hur mycket arbete som fortfarande behövs.

👉 Bli mer medveten
👉 Handla hållbart
👉 Välj småskaligt, lokalt och återbruk istället för nytt
👉 Föredra kvalitet framför billiga, massproducerade produkter från t.ex. Temu

Jag är tacksam för den tid jag fått vara med och hoppas innerligt att Re:store får en möjlighet att leva vidare – för vi behöver fler sådana här initiativ i framtiden. 💚

Jag hoppas att vi under det kommande halvåret kan visa tillsammans att Re:store är något som verkligen behövs – och att butiken får chansen att fortsätta.

Kika gärna in om ni är i Härnösand och stötta oss som säljer våra produkter i butiken! 🌿

Förberedelserna inför Formex är i full gång!!!Jag har maxat återvinningen den här gången – min gamla skylt från januari ...
21/08/2025

Förberedelserna inför Formex är i full gång!!!

Jag har maxat återvinningen den här gången – min gamla skylt från januari som visade nomineringen till hållbarhetspriset, har fått ett nytt liv som produktskyltar. ♻️💛

Det känns fint att låta saker vandra vidare i nya former, precis som med mina produkter. Ingenting behöver gå till spillo, varken tyg eller skyltar.

Nu börjar det verkligen kännas på riktigt – snart ses vi på Sustainability Stand!

Formex närmar sig – och jag är så taggad! ✨I år blir det min fjärde gång på mässan, och jag har ännu en gång blivit inbj...
13/08/2025

Formex närmar sig – och jag är så taggad! ✨

I år blir det min fjärde gång på mässan, och jag har ännu en gång blivit inbjuden att ställa ut på Sustainability Stand i hållbarhetssektionen. Att få vara där, bland kreativa människor och hållbara idéer, är alltid en upplevelse som ger både inspiration och energi.

Mina bivaxpåsar är handgjorda av återbrukade tyger och bivax från lokala biodlare – och i januari blev de till och med nominerade till ett hållbarhetspris.

Jag har lösningar som kan ersätta plast och engångsprodukter, och jag ser fram emot att visa dem för besökarna och knyta kontakt med fler återförsäljare som vill satsa på hållbarhet.

Nu syr jag, packar och finputsar inför 26–28 augusti – hoppas vi ses där! 💛

Adress

Järna

Telefon

+46840014949

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Owaster.se postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till Owaster.se:

Dela