09/06/2026
Kesällä treenaus, in or out?
Lisääntyykö sulla treenit kesällä vai tuleeko pidettyä lomaa?
Osalla meistä voi olla ihan aiheellista vähentää raskaita treenejä muun aktiivisuuden lisääntyessa palautumisen varmistamiseksi. Päivä pihatöissä voi vaatia oman palautuspäivän, jolloin toimii paremmin perusaktiivisuus tai kevyt lenkki.
Sitten on urheilijat, jotka tähtäävät kesän kisoihin, joilla treenivolyymi lisääntyy ja mikäs siinä treenaillessa, kun aurinko paistaa ja on lämmin? No se kun aurinko paistaa ja on lämmin!🥵
Yleisesti ottaen suosittelen menemään oman tason ja tavoitteiden mukaan, m***a voimaharjoittelua en jättäisi kokonaan kesäksi, vaikka kuinka juoksulenkit ja rikkaruohojen kitkentä lisääntyy. Osalle voi olla kehittävämpää vaikka puolittaa raskaimpien treenien määrä, m***a valmentajan ohje on, että minimissään kerran viikkoon olisi hyvä tulla raskaampaa lihaskuntoharjoittelua kesälläkin, jolla ylläpidetään taso ja minimoidaan vammariski. Kahdella kerralla jo kehittyy🤙 -T