M.S.M Stories

M.S.M Stories قصص رعب ودراما وفوازير

25/02/2018

يا ليله العيد..انستينا..
*جريمه مريبه..جثه ملقيه ع المنضده*
*قدمه اليسري مشوهه*
*متوفي من فتره ليست ب القصيره*
*قبل الحادثه ب١٢ساعه
*الصباح الباكر*
*الساعه تدق التاسعه صباحآ*
*اخر ايام رمضان*
*وقفه العيد*
ياسين يقف ف الشرفه
يستعد ل يوم جديد
ياسين:صباح الخير يا مني
مني:صباح النور يا حبيبي
ياسين:هنعمل ايه النهارده؟ هنسهر ولا نخرج؟
مني:لا خلينا نسهر ف البيت عشان الزحمه و بكره نسافر زي م اتفقنا..
ياسين:انا قولت كده برضو..بس الحجز ٣ايام و ممكن يتلغي لو اتاخرنا..
مني:متخفش هنبقي هناك باذن الله..
ياسين:انا نازل بقي..عايزه حاجه؟
مني:لا يا حبيبي عايزه سلامتك..
*ياسين يدخل قسم الشرطه*
*متفائل بليله العيد*
ياسين:ازيك يا لطفي و ازي عيالك؟
لطفي:الحمدالله يا سعاده البيه ف نعمه..
ياسين:لو عايزين حاجه قول متتكسفش..
لطفي:ربنا يخليك ياباشا
*وبعد مرور بضع ساعات*
حسين:ف جريمه قتل ف كامبوند ف مصر الجديده..يلا يا ياسين بيه عشان الجريمه باين عليها غريبه
*ياسين يبتسم*
ياسين:هي ديه ليله العيد الحقيقيه..
حسين:مكنش هيبقي عيد من غير جريمه ف اول يوم كده..يلا عايزين تشتغل
ياسين:طب يلا حضر فريق الطب الشرعي و حصلوني ع هناك..
حسين:طيب..انت فطرت؟ الاذان اذن من ٥دقايق
ياسين:لا لسي هاكل حاجه وانا جي..انت كلت؟
*حسين يبتسم*
حسين:كلت كشري..يلا عايزين نشيل فلوس للعيد
ياسين:انت هتحكي معايا ولا ايه؟ يلا روحو!
*ياسين يصل الموقع*
*جريمه بشعه*
*القدم اليسري مشوهه*
*ملقي ع المنضده*
*جسده ازرق*
*الطب الشرعي بعد فحص مبدئي*
دكتور الطب الشرعي:بص يا فندم ديه من اغرب الجرائم ال شوفتها ف حياتي!

الدكتور:عرفنا ان اسمه محمد عطوه شغال دكتور باطنه و معرفناش اكتر م كده..اولا فيه محترف شوه رجله الشمال عشان كده ظهرت كده..
عشان لو حد.عادي كانت رجليه نزلت دم كتير و زي م حضرتك شايف الجثه نضيفه مفهاش نقطه دم..ثانيا..عظمه متكسر من جوه و فيه كسر ف المفاصل..!
ياسين:اه! كل ده و تعيين مبدائي بس!
الدكتور: زي م انت شايف الحاجات واضحه بس اكيد هعرف اكتر من كده لما اوديها المشرحه عشان اشرح و اعرف الاسباب و تبقي قدامي الصوره واضحه..
ياسين:ماشي قدامك لحد الفجر يعني بعد ٤ساعات تكون قدامي كل حاجه
الدكتور:تحت امرك يا فندم
*ياسين يحضر حسين*
ياسين:هاتلي كل الجيران و الحارس بتاع الكامبوند و كل واحد ليه علاقه ب الشقه ديه
حسين:تحت امرك يا فندم
*بعد ٤٥دقيقه*
ياسين:بص يا عبد الباقي..انا عارف انك قديم هنا..و الناس كل بتحبك و عرفاك..ف عايزك تبقي صريح معايا..و تقولي الحقيقه اتفقنا؟
عبدالباقي:اتفقنا..بس صدقني اني مش هكدب عليك والله..
ياسين:احنا قولنا ايه! هنبقي صراح مع بعض..
عبد الباقي:ماشي..انا هحكيلك..استاذ محمد كان دايما كريم مع الناس..يعني مثلا كان كل م يدخل من عندي يديني فلوس و مكنش بيبخل معايا..و الجيران كانو بيحبوه و طبيعي يكون ليك ناس مبتحبكش..بس عادي و ف اخر كام يوم الدكتور اختفي و مبقاش ينزل و محدش يسمع عنه حاجه..و مخدناش ف بالنا لحد م عرفنا الخبر المشؤوم ده و كمان
*ياسين يقاطع عبد الباقي*
ياسين:قولي بقي مين كان بيكرهو؟
عبدالباقي:هقولك هما كانو ٣..الاستاذ حسن الشامي ال ساكن معاه ف نفس العماره..و الدكتور وليد ال ساكن بعديه بعمارتين و الدكتور هاني ال ساكن ف اخر الكامبوند.
ياسين:انا عايز التلاته دول يجولي حالا يا حسين..شكرا يا عبد الباقي روح شوف شغلك..
حسين:طيب يا فندم م تروح عشان تعد شويه مع المدام و الاولاد و كمل التحقيق الصبح..
ياسين:نفسي والله بس لازم اخلص التحقيق النهارده
*بعد ١٠دقايق*
ياسين:ازيك يا استاذ حسن
اسين:اولا البقاء لله ف ابنك
حسن: شكرا ل سؤال حضرتك الدوام لله
ياسين:من غير مقدمات كتير..دكتور محمد مات و حضرتك جاره و سمعت ان كان فيه مشاكل بينكو ف ياريت اعرف تفاصيل اكتر
حسن:حضرتك انا ال بلغت..و انا حاسس من كلام حضرتك ان فيه لؤم مع احترامي ليك و اتهام ليا اني قتلتو!
ياسين:ايه ي راجل انا قولتلك جمله و هتطلع منها اتهام رسمي..انا كل ال عايزو ايه المشاكل ال كانت بتحصل..
حسن: كانت مشاكل تافهه..كان سعات كلبي كان يتخانق مع كلبه و مياه التكييف تقع علي هدومه..يعني اكيد مش مبررات اني اقتله!
ياسين:ماسوره تكييف ااه!..و علاقتك بيه كانت مختصره عن المشاكل!..
حسن:تقدر تقول كده بس مكنتش اتمناله الشر اكيد يعني..
ياسين:حضرتك شغال ايه؟
حسن: انا دكتور عظام
ياسين:شكرا لحضرتك..لو عندك افاده ابقي قولهلنا
حسن:شكرا يا فندم..
ياسين:هاتلي الدكتور وليد..
ياسين:عايزك تعرف يا استاذ وليد ان ده تحقيق رسمي..و ان كل بيتكتب..ف عايزك تبقي صريح معايا..حضرتك دكتور ايه؟
وليد:انا دكتور علوم..و ساكن قريب م هنا
ياسين:حضرتك ايه علاقتك ب الاستاذ محمد؟
وليد:كانت علاقه ممتازه دايما و كنا صحاب يعني..
ياسين:بس انا عرفت ان كان مشكله قبل م يموت ب اسبوع و اتخانقتو خناقه كبيره و هدتتوا ب القتل..
*وليد يضحك*
وليد:ايوا ده حقيقي بس كانت ساعت نرفذه بس..و بعديها انا هديت و كنت هصالحو بس حصل ال حصل
ياسين:طب ايه كانت المشكله؟
وليد:كنت معزوم عنده ع الفطار..و انا كنت ملاحظ ان فيه نظرات غريبه لمراتي منه و انا مكنتش بدقق..اصل محمد كان بيحب يعاكس و مكنش حد بيملا عينه
*ياسين يقاطع وليد*
ياسين:استني بس ازاي فطرتو عندو و هو مش متجوز؟..
وليد:لا م الاستاذ محمد كان طباخ كويس جدا
بس مش ديه تفصيله
ياسين:كمل
وليد:بعد كده موبيله وقع ف ايدي و هو مفتوح و الفضول قتلني و مسكته لقيته بيتكلم مع مراتي ع الواتساب و مركزتش ف الكلام عشان جيه و مسكته اتخانقت معاه و هو كان بيقولي انه كان بيكلمها عشان يعملولي مفاجاه ف عيدميلادي..و انا مصدقتش و هددتو..بس هي ديه المشكله
ياسين:طب انت بتشك ف مين؟
وليد:لا مش بشك ف حد و انا ف حالي و مليش دعوه بحد
ياسين:طب شكرا ليك اتفضل لو عندك حاجه قولهلنا..
وليد:اكيد طبعا..
ياسين:هاتلي دكتور هاني بسرعه
*ياسين يحادث نفسه*
اكيد حسن مش هيقتلو عشان مواسير تكييف..و وليد هدي و كان هيصالحو بس صح وليد دكتور اصلا ممكن..
*ياسين ينادي وليد*
ياسين :هو حضرتك بتحط فين اعمالك و محاليليك؟
*وليد يرتبك* عندي ف الشقه اشمعنا؟
ياسين: لا بس عشان احطها ف التحقيق..
وليد:ماشي
*هاني ياتي*
ياسين:حضرتك ف تحقيق رسمي و انا يس من اسم مصر الجديده..و فيه جريمه قتل ف لازم تتعاون معانا عشان نجيب الجاني
هاني:حضرتك انا هقول ال اعرفه
يس:عظيم..حضرتك شغال ايه؟
هاني:محامي جنايات و كنت نجار
ياسين:كانت ايه علاقتك مع القتيل؟
هاني:كانت علاقه بسيطه مكناش ع معرفه
ياسين:بس كانت فيه مشاكل بينكو
هاني:ايوا..عشان كانت بسبب البنات ال كان بيجبهم كل يوم ف الكامبوند..
يس:و ايه ال يضايقك ف كده؟
هاني:حضرتك انا ذنبي ايه عيالي يشوفو الحاجات ديه..ولنفترض ان البوليس جيه ف يوم و حصل حاجه..و قبض عليهم..الكامبوند سمعته هتبقي ف الارض ف ب العقل كده يا فندم..
يس:حضرتك قبل كده قعدتو مع بعض او اي حاجه؟
هاني:هي مره عشان كنا بنلعب مع صحابنا كوتشينا بس مش اكتر بس مكناش وطيدين ن
ياسين: طب حضرتك بتشك ف مين؟
هاني:ممكن يكون استاذ وليد بسبب اخر مشكله ديه
يس:هل من اقوال اخري؟
هاني:لا بس لو فيه هبلغكو
*هاني يقف و يتذكر شيئا*
هاني:صح ع حسب مافتكر ان المرحوم اخر يوم شوفته فيه كان معاه شنطه و دخل بيها شقته و م سعتها مشفتوش تاني
يس:شنطه ايه؟
هاني: اصل المرحوم كان عنده ارض ف الواحات و سمعت انه باعها ف اكيد ديه فلوسها
بس: طب شكرا اتفضل
*مكالمه من دكتور الطب الشرعي*
الدكتور:ياسين بيه المجني عليه مش ميت موته يدويه..هو مات متسمم..و بسم نادر جدا كمان
يس:متاكد من الكلام ده
الدكتور:ايوا اكيد
يس:طب شكرا يا دكتور..لو عندك حاجه جديده قولي
الدكتور:اكيد يا فندم

22/02/2018

حناط الموتي 😈💝

بعد قليل 😂🙏

انتظرونا 😉❤

القصة هتنزل بصورة بس علشان في حبة مشاكل في المونتاج 😅💔 لاكن هينزل بعديها فيديوهات حلوة 💪❤احنا اللي عملنها ياريت تعجبكم 😢...
22/02/2018

القصة هتنزل بصورة بس علشان في حبة مشاكل في المونتاج 😅💔

لاكن هينزل بعديها فيديوهات حلوة 💪❤

احنا اللي عملنها ياريت تعجبكم 😢❤

😈🙏
21/02/2018

😈🙏

Just One Day💜🔥
21/02/2018

Just One Day💜🔥

متبقي 3 ايام 😈👹
18/02/2018

متبقي 3 ايام 😈👹

ما هو مفتاح حل القضيه 🔐؟؟انتظرونا 😯
18/02/2018

ما هو مفتاح حل القضيه 🔐؟؟
انتظرونا 😯

17/02/2018

عوزين اول قصة عن ايه 😉🙏

درامة ❤

فوازير 😂

رعب 😥

من الجاني 👮تحقيقات رعب غموض 👥👹انتظرونا قريباً 😊
17/02/2018

من الجاني 👮
تحقيقات رعب غموض 👥👹
انتظرونا قريباً 😊

Address

شارع الطلبية فيصل امام الفقير
Giza

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when M.S.M Stories posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share